Jump to content

Storm mot stormberg?


bbdg

Recommended Posts

Stormberg lager vel OK klær for søndagstur. Eller for å gå til super'n, for å handle Grandiosa - og melk med ulvebilde!

 

Stormbergs "miljø"-tiltak er omtrent som avlatshandelene i middelalderen. Kanskje egnet til å gi noen god samvittighet, men har neppe særlig påvirkning, verken på miljø eller "skjærsild".

 

For meg er WWF uløselig knyttet til Lockheed-korrupsjonen, nederlandske prinsgemaler, og bedreiftsledere som vil kjøpe seg god samvittighet. Jeg finner det merkelig at en bedrift kan bruke midler til "profilering", uten å gjøre et lite google-søk først. Nå skal forresten en ex-SV-politiker overta som generalsekretær etter søster Jensen. Velbekomme.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sånn er kammeret.no😇

 

Stormbergsjefen og en ulvemotstander ble intervjuet på radioen i dag. Det Stormberg har gitt penger til var et prosjekt som skal hindre at hubro blir utryddet (snålt ordvalg, men det er nå det nrk valgte. Dør ut ville jeg ha sagt). 

Må nesrten si meg enig med ulvemotstanderen (som ikke ville hverken hive eller brenne Stormbergklær, til nrks store sorg var fyren både balansert og istand til å se flere sider av saken); hvorfor da ikke gi penger til organisasjoner som faktisk jobber aktivt med å legge til rette for hubro?

Edited by Chiefen.v-2
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Michael Brøndbo i "Nationen" har en kommentar til "branding" via støtte til diverse aksjoner:

 

http://www.nationen.no/kommentar/kommentar-ulv-i-merkeklaer/

 

Les også de siste kommentarene i "Norrøna"-tråden under "Produktomtaler" her inne. "Friluftsklær" egner seg vel så godt til å vises fram på "in-steder" i asfaltjungelen, som til bruk i vanlig uteliv.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Av og til lurer man på hvor mye teflonhjerne folk har. Mulla-Kreket skulle på første fly ut av Norge, straks Frp kom inn i regjeringskontorene, ble det sagt. Vel, nå får han visst en guidet tur til Italia, med minst 10 politifolk som turledere. Samme parti skulle jo også starte riving av bomstasjoner fra samme tidspunkt, enhver kan jo se hvordan det har gått. Men folk glemmer, og støtter fortsatt samme parti som ble en åpenbaring da de proklamerte gratis brennevin til elever på en skoledebatt for 20 år siden.

 

NTB er hvertffall overbevist om at folk ikke husker så langt tilbake som et helt år, til nyttår i fjor, og "snur bunken", og presenterer artikkelen fra i fjor, som dagens store nyhet:

 

https://www.nationen.no/nyhet/ulvemotstandere-reagerer-mot-stormberg-etter-samarbeid-med-wwf/

Link to comment
Share on other sites

Man må kunne skille mellom hva enkeltpartier lover og hva en regjering lover. Hadde alt det partiene står for blitt gjennomført ville det vært planøkonomi og 100% statseid næringsliv i Oslo for lenge siden. Heldigvis er det noen mekanismer som holder de løse kanonene litt i tøylene.

Link to comment
Share on other sites

Helt topp dette da! Oppfordrer flest mulig til å "true" Stormberg slik at de må betale dyrt for dette tullet sitt.

 

Edit: Sånn, da har jeg opplyst idiotene om at jeg ikke lenger kommer til å kjøpe stormbergprodukter. Har vel egentlig aldri kjøpt noe fra de men syntes det blir for teit at de skal true folk som sier fra om at de er prinsipielt uenige med de om at hvis de sier fra om dette så vil "motparten" nyte godt av det.

Edited by jjrckd
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte, ironisk nok, ei jaktjakke fra Stormberg en gang. Jakka er helt ubrukelig! Puster som en søplesekkO.o Det gjør ikke så veldig mye, for den var jæ... billig, og ble nærmeste kjøpt som et eksperiment. Ubrukelig, eller ei, det som er sikkert er at hvis jeg noen gang skal jakte ulv, så er det akkurat den jakka jeg skal bruke:mrgreen:

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

At Stormbergs produkter ikke er særlig bra greier trenger en virkelig ikke være hverken stum, barsk eller tøff for å finne ut av.. Ikke blir de markedsført som det heller. Det er samme brukogkast-klær som en kan kjøpe i alle andre butikker på samme kjøpesenter.

Ja, jeg har prøvd flere plagg fra de. Nei, jeg er laaaangt i fra Monsens likemann. Ikke er jeg snobb heller og kjøper det jeg finner ut funker for meg.

 

Og vil eieren bruke noe av pengene han har tjent på å selge klær på ulv, hubro, hvasomhelst får han bare gjøre det. På samme måte som vi bruker pengene våre på det vi vill der vi vil.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

21 timer siden, nhd skrev:

Jeg er stum av beundring over hvor barske og tøffe dere er.

 

Alt av Stormbergplagg jeg har hatt har revnet i sömmene eller hatt noen form for lekasje. To par vindvotter hvor sömmene har revnet. En skalljakke hvor en söm over skuldrene har lösnet.  Nå har jeg en tynn dunjakke jeg bruker sivilt og på den begynner sömmen til glidelåsen å lösne. Handler ikke om å väre barsk eller töff men om at man bruker klär man stoler på.

Link to comment
Share on other sites

Matkjedene her i Norge har massevis (en av de store i midt Norge har   rundt halvparten av bemanningen på slike villkår) av folk som jobber og betales av NAV på same måte. Siste fra Stormbergsjefen er at han vil ha mer fra NAV for jobben (lønnstilskudd i 2 år, arbeidsgiveravgiftfritak for ansatte under 30 år). I tillegg til at det får folk i jobb er det bra bunnlinja hos Stormberg.

Får ikke applaus hos meg, hverken Stormberg eller matkjedene..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...