Jump to content

Påbegynt kniv nr. 9


heg

Recommended Posts

Slett ikke værst, om knivbladet er for langt forhold til skaftet er jo naturligvis en smaksak. Men blir knivbladene for lange er det upraktisk med lange skaft :) Men jeg tror jeg ville hatt det en cm eller to lenger. Smaksak som det meste i livet :)

Det jeg ville gjort anderledes (som også er en smaksak) og antar du har lyst å høre andre meninger selvom du kanskje ikke er enig noe som er helt greit :) Jeg ville prøvd å få til en litt annen avslutning på skaftet. Knivbladet er såpass spist så jeg ville nok prøvd å hente opp litt av det i andre enden av skaftet, da får man muligens litt bedre linjeføring i helheten, også ville jeg nok hatt litt mer materiale i bakholken, jeg syns det ofte blir penere.

Link to comment
Share on other sites

Takk for kommentarer😀 jeg tenkte kanskje å felle inn noe av primærtreet (nøttetre) inn i bakholken, samt at den stikker litt ut, dette kan jo bidra til at jeg får formet den litt «spissere» i bakholken. Takk for tips Hermansen, enig i mye av det du sier. Jeg selv har vanskeligheter med å så hva jeg kunne gjort annerledes- derfor setter jeg stor pris på forslag. 😀 skal prøve å gjøre litt endringer på den, slenger ut bilde når jeg har fått klådd litt på den igjen👍

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det er som regel vanskelig å se selv hva som kan gjøres bedre, jeg sliter også med det. Også er dessverre folk (iallfall slik det har blitt i 2018 på sosiale medier) livredd for å tråkke noen på tærne :) Før var folk mer direkte når det kom til kritikk av ting, og så lenge kritikken er god så setter jeg personlig mer pris på god kritikk enn ros av tanker og gamle nabokjærringer, de syns jo alt man lager er helt perfekt :D:D

 

Lysnet bilde litt her og tittet litt til, en annen ting jeg også ville endret var å slanke magen litt på kniven, den ligger rimelig langt fremme på skaftet og er ganske stor. Det kan skape litt problemer også når du skal sy slire at den rett og slett blir for stor og kniven sitter veldig hardt i slira. Litt avhengig naturligvis hvordan du syr slira :) Jada dette er prik :D:D

image.jpg.72b32659000d4bd0cce333a6e4029bea.jpg

Edited by Hermansen
Link to comment
Share on other sites

På 10.1.2018 den 1.14, heg skrev:

Takk for kommentarer😀 jeg tenkte kanskje å felle inn noe av primærtreet (nøttetre) inn i bakholken, samt at den stikker litt ut, dette kan jo bidra til at jeg får formet den litt «spissere» i bakholken. Takk for tips Hermansen, enig i mye av det du sier. Jeg selv har vanskeligheter med å så hva jeg kunne gjort annerledes- derfor setter jeg stor pris på forslag. 😀 skal prøve å gjøre litt endringer på den, slenger ut bilde når jeg har fått klådd litt på den igjen👍

 

 

 

 

Hvordan går man frem ved innfelling av noe i bakholken? 

Link to comment
Share on other sites

Er nok veldig mange måter å gjøre dette på. Jeg selv foretrekker å frese ut med dremel for så å gå over til å bruke en skarp kniv med en veldig kort egg og gjerne tykt blad. Til slutt bruker jeg fil. Er en fordel å lage delen man ønsker å felle inn først, da har du en klar ide på hvor stor den skal være. Veit noen bruker «brennepenn» til å brenne vekk og felle inn, er sikkert en smakssak. Gjorde dette på kniv nr. 8, denne som du ser på bildet stikker litt ut, kan være litt stilig. 

185813EB-C28E-43A4-B78C-E813CDE7D5A3.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...