Jump to content

1911 Coonan??


hikkas

Recommended Posts

Går å sikler på 1911, skal ha en på sikt. Egentlig til koseskyting. Hadde først tenkt en i 45acp, men så tenker en 9mm er billigere ammo å kjøpe. Kan jo selvfølgelig lade 45 og 9mm. Men hvilket merke skal man ha da?  Er jo ca 1 million forskjellige produsenter å velge mellom, tenker Max pris på 20 lakser, men det er ikke skrevet i stein.... Så begynner jeg jo å tenke på at en Coonan 357 hadde vært kult. Kan jo brukes i mag 1, og bruke den til milfelt i 38 spl. Lader jo det i dag så slipper en å kjøpe nye dier, kruttyper og kuler. Noen som vet om den funker fint med 38spl? ser på YouTube at det er forskjellige meninger om det.

Noen som har erfaringer med Coonan 1911?

Hva blir ervervsgrunnlaget for den? Mag1 har jeg jo ikke nok starter til reserve, så da blir det vel milfelt med kaliber 38spl men det er jo en 357 mag.........

Takker for tips og triks😀👍

Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, aps skrev:

Hva mener du evert? jeg har mange mange mange mange kilo liggende?  ;) 

 

Jeg mener at du ikke er en standard hylle!!

 

Å gå inn i en butikk i Gnore, og forvente å få kjøpt 10mm ammo, eller å forvente å finne hylser hos noen av de "vanlige" leverandørene, er litt som å tro på julenissen. 10mm er for spesielt interesserte....

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Noe av det beste halvdyre du får i 1911 er STI, ja de er ikke helt ferdige i mine øyne, men enkelte av modellene har allerede de delene du etter noen års testing (les, konkurranseskyting) kommer til å ende opp med. Skal du ha en skikkelig grompistol, så er Les Baer eller en Nighthawk Custom cremè la cremè.

 

Men, til konkurransebruk så vil du komme langt med en eller annen 1911 i 9mm som allerede har justèrbare sikter, deretter en ordentlig avtrekksjobb og et børsemaker tilpasset løp av anerkjent merke. Med nok trening, vil selv fabrikkammo kunne gi deg førsteplasser.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Da har valget falt på kaliber 45. Å det blir å kjøpe en brukt 1911. Har satt ned budsjettet til rundt 12000 siden der finnes andre ting også det må investeres i. Men så er det spm om hvilken... 🤔 På Finn nå ligger det flere aktuelle: remington, ruger, bul og sti trojan. Er det noen som har noen anbefalinger??😀

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Å huff og huff. Nå har denne havesyken meldt sin ankomst igjen🤪

Har nå så lyst på Coonan 1911 i 357 at jeg blir helt syk. Men hvordan skal man erverve den?

Sti`n har jeg hatt i ett år nå å skutt mye å kost meg med den, men det siste året har jeg ikke fått vært på så mange stevner av forskjellige årsaker. Så har ikke i nærheten nok starter i militærfelt til reservepang. Men har ikke lyst til å selge den.

Mag1 våpen har jeg(s&w686) Så kan ikke erverve til mag1.
Kan man samle opp starter i fra nais grov, militærfelt og mag1 så det tilsaman bli 10 starter eller må det være en av de?

Visst ikke ser jeg 2 muligheter: -være veldig aktiv i 2020(lenge å vente på Coonanen)

-selge 686`n(👎ikke så lenge å vente)

 

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er vel et annet bruksområde...

I følge våpenkompendiet versjon 1.1 så kan man erverve ett våpen per bruksområde. Noen bruksområder inneholder flere skyteprogram, men jeg mener revolverfelt og magnum1 er i hvert sitt område.

 

Jeg argumenterte i hvertfall slik for å få godkjent enda en Colt Python, så da har jeg en 6-tommers i magnum1 og har nettopp fått innvilget søknad på en 8-tommers til revolverfelt :-) 

 

Nå mangler det bare å finne en 8-tommers som noen vil avse ;-)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...