Jump to content

Mountain Man Thermojakke fra Jerven


oddsand

Recommended Posts

@Cruiser, har du erfaring med Beretta dressen selv?

 

En jaktkompis kjøpte den før rypejakta for to år siden.

Fikk returnert den da den ble mer våt på innsiden enn på utsiden.

Klameste greiene jeg har sett.

 

PS! Har verken eid eller prøvd Beretta dress eller Jerven dress selv.

 

Men har lest et par veldig bra tester av Jerven dressen før.

Og har jo brukt en haug med forskjellige Jerven duker over ca 20 år, og de fungerer hvertfall utmerket.

 

Selv sverger jeg til Forsvarets Gore-Tex og Härkila, med Norrøna og Bergans som nummer to.

Laget for Nordiske forhold og har vist seg å fungere over mange år.

Link to comment
Share on other sites

Beretta er vel et XXL overpriset merke ? Kan de ikke bare holde seg til hagler..

Har til nå ikke hørt noen som skryter klærne opp i skyene, utover at snittet er bra på en catwalk.. tvert om..

Hvilken nytte gjør det at ræva ser bra ut, dersom man dauer svett på post ;)

 

Yes, I'm GGG 8)

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid benyttet Harkila jaktbekledning og har vel fem komplette dresser pluss en del jakker og bukser.. og har vært strålende fornøyd med disse..har også noen Norrøna dresser derav En Recon dress som har skuffet stort med tanke på at buksen ble ekstremt fort utslitt nede med bena når en gikk gjennom kratt..men i fjor så kjøpte jeg meg en Beretta Active Mars dress og denne dressen har vært et ekstremt hyggelig bekjentskap.. buksen er uten tvil den beste buksen jeg noensinne har brukt..veldig god bevegelighet, ekstremt slitesterk..og etter to jaktsesonger er det ennå ikke synlig slitasje på buksen etter over 50 turer i skog og mark..jakken er litt tung og stiv men veldig solid..( har mange smarte lommeløsninger i forhold til ammo og oppbevaring) jakter i bratte vestland Lier med tilhørende vestlands regn og vær..samt at jeg bruker dressen ofte når jeg er ute å går tur med hunden når det blåser og regner som værst.. og jeg har aldri blitt våt..plaggene puster veldig bra.. og jeg føler meg mindre "klam" i disse plaggene enn i noen andre plagg jeg har brukt.. har bestemt meg for å kjøpe meg en eller to bukser til.. bare for å sikre meg, for savnet etter den vil bli stort om den skulle komme bort.. 

Er flott at mange har "meninger" om jaktbekledning.. men beretta Active Mars dressen er i hvert fall slik jeg ser det..en av de beste jakt dressene på det norske markedet..

Link to comment
Share on other sites

@Bartemannen Jeg har jakka selv. Det er den eneste beretta jakka med Goretex. Skal man bruke optifade mønsteret, er det et krav fra optifade at man kombinere det med Goretex membran (dersom man skal lage membran klær).

Trådstarter spør etter "god varm jakke til jakt (mest postering)", og det er akkurat det jeg har brukt denne jakken til. I løpet av ca 30 jaktdager fra september til desember i år, har jeg brukt denne jakka utelukkende. Jeg har opplevd å bli varm når jeg har gått til post, men jakken er allikevel tørr på innsiden. Blir man varm er det jo bare å ta av klær. Jeg har også Norrøna Finnskogen jakke, Harkila Caribou jakke og Swazi anorakk. Ingen av de er gode og varme, men bra til sitt bruk.

Å kjøpe relativt godt fôret jaktdress for rypejakt er kanskje ikke så smart (regner med at det er bevegelig jakt).

Jakka (dressen) er en utgående modell på XXL, og jakka selges for 2500 kroner. Beretta mener det er for dyrt å kjøpe Goretex og benytter andre membraner på deres andre produkter. Denne jakka koster i utgangspunktet 4800. Det er billigere enn skalljakker fra både Norrøna, Harkila og Swazi, så denne serien virker ikke så overpriset. Eneste plagget jeg har fra beretta forøvrig, jeg prøvde den på på XXL, og likte alt ved den.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
På 15.12.2017 den 22.08, Cruiser skrev:

 

 

Jervenjakka har stoff som lager lyd når du beveger deg. Du blir også fort klam i den..

 

 

Klam er et understatement. Er som å tre på seg en søppelsekk. Min gikk rett i Fretex-kontaineren etter et par turer. Surt - men jeg hadde ikke hjerte til å selge den. Men kul camo, det skal de ha.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...