Jump to content
Adventspatronquizen 2018 er i gang Read more... ×
DoctoRoy

Pågrepet for bæring av blokkfløyte

Recommended Posts

Jeg tror det var @Chiefen.v-2 som først kom med forslaget: Alle softguns burde være gjennomfarget sjokkrosa og umulig å få maling til å sitte på. 🙄

Posted (edited)
På 16.12.2017 den 0.59, Jegermeistern skrev:

Og hva tror du så om hardingfele og sekkepipe?

For noen år siden bodde jeg og samboeren en helg på Bakeriet Home Hotel i Trondheim (Norges egentlige hovedstad), litt av fredagen gikk med til tur bort til en kjeller og butikken Rekyl for å hente en 1911.

Natt til søndag vurderte jeg sterkt å ta denne i bruk i forbindelse med at en fyr vaset rundt i kvartalet, iført sko og boxershorts og spillte sekkepipe.

I ettertid ser jeg humoren, sekkespilleren lekte katt og mus med polis og vektere i nesten to timer, men der og da var jeg sterk tilhenger av standrett....

Hva slags sinnslidelse oppfinneren av sekkepipe led av aner jeg ikke men lukket avdeling på Reitgjerdet hadde ikke vært trygt nok...

Og når jeg først er igang og allikevel må vente på at loffen blir ferdig stekt (40-70 reker, fersk loff, hvitvin-fin kveld😎). På et fergested sør for oss har de mye stormannsgalsksp (feks statue av byens store sønn, en statsminister, fyren er høyst levende og statuen flyttet fordi det var upassende at måker dreit på hans høyhet krigshisserpresten. Nok om det). De arrangerer noe som kalles Jazzfestival, som egentlig er rare konserter ingen orker gå på og et sentrum fyllt med selgere av skrot og panfløytespillende indianere fra Rumenia. Noen av disse indianerene slo seg til under kontorvinduet til ei berte jeg kjener, stor fan av jazzfestivalen og fergestedet. Etter tre dager var interessen for jazz, panfløyter og festival redusert til null og erstattet av et intenst ønske om tilgang til vannkanon..

Edited by Chiefen.v-2
  • Like 1
  • Haha 2

På 31.8.2018 den 12.26, Jegermeistern skrev:

- og omattatt og omattatt -

"En bevæpnet man skal være observert I SKOGEN - i dag, den 31. august.

.............. 

.......... 

.... 

De virkelighetsfjerne kan jo bare fortsette å lese om USA-ianske skolemassakre, og pleie sin paranoiditet. Det er sikkert plass til enda mer politi, HV, Telemarksbataljonen og de fleste ambulandene i Sør-Norge i Skien.

Med tanke på utseendet på airsoftbørsa og at han dreiv å sikta rundt med den....... Så vet jeg ikke hvem som er mest paranoid og virkelighetsfjern-du eller de. 🙄

http://touch.varden.no/nyheter/vapenmannen-siktet-dette-utstyret-gikk-han-rundt-med-i-fritidsparken-1.2481505

• Like 2

1 time siden, G.Larson skrev:

Med tanke på utseendet på airsoftbørsa -

Nåja, en på nabojaktlaget, ("bassistwis" her inne) går rundt på jakt med en diger Steyr i 338 LM, med et leamikk-skjefte som er ganske lik denne airsoft-remedien. Den er riktignok gul-beige, men med litt kreativ bruk av duracote kan den sikkert bli "skummel" så det holder.

Det er ikke uten grunn at vi (hvor mange er det igjen av oss, som fortsatt er aktive her inne?) som startet opp dette nettstedet, ikke ville ha stoff om "airsoft", "paintball" og lignende remedier/aktiviteter inne blant stoff om normal bruk av alminnelige skytevåpen.

Edited by Jegermeistern
  • Like 2

36 minutter siden, Jegermeistern skrev:

Hva er poenget ditt? Mener du at politiet skal slutte å respondere på meldinger om bevæpnede personer i boligstrøk i tilfelle det ikke er ekte våpen, eller tenker du at det er for mange våpenkopier og idioter som håndterer disse?

Det eneste positive med dette er at man får inntrykket av at neste gang det virkelig brenner på dass skal politiet evne å få helikopter i luften, når de klarer å få det til bare fordi en unge vifter med lekepistol.

Ja, det kan du tro. Det er par dager sidden da politi fant ut det var for langt å kjøre til Nuvsvåg når en mann knuste vinduer på huset der og plaget folk. https://www.nrk.no/finnmark/politiet-rykket-ikke-ut-da-jorund-fryktet-for-livet-sitt-1.14193513

Det måte en telefon fra ordfører til for å få dem gjøre jobben sin. Artikkel ble ikke lenge ute i media, men dem som bor i distriktet kjenner slike historier godt. Da blir det mye risting på hodet av massekontroller av kniver i Tromsø sentrum.

Edited by Pava
  • Thanks 1

5 timer siden, Cruiser skrev:

Mener du at politiet skal slutte å respondere på meldinger om bevæpnede personer i boligstrøk i tilfelle det ikke er ekte våpen, eller tenker du at det er for mange penkopier og idioter som håndterer disse?

Nå finnes det faktisk andre muligheter for tiltak her. Politiet har nok ikke andre valg enn å rykke ut når folk først har ringt... men:

Vi var faktisk enige om, etter 22 Juli, at vi IKKE skulle la en gal manns handlinger få endre på måten vi lever våre liv i ett «fritt» samfunn. Og der tror jeg du og jeg kan være enige om at vi, som ett folk, ikke har innfridd vårt eget løfte.

Det er flott at Politiet har fått gode rutiner på rask og effektiv utrykning. Men det er ikke bra at «mannen i gata» har blitt en overnervøs tulling, som får panikk hver gang noen mister en knappenål på gulvet.

Så det første politiet kan starte med (selv om slike utrykninger er god trening for dem), er å slutte å rose folk som har vært litt i overkant ivrige med å ringe dem. Og i neste omgang, kanskje gå offentlig ut og be folk om prøve å roe litt ned på panikk-faktoren.

Lekevåpen som ser ekte ut har vi hatt i 50 år. Men først i det siste har det skapt mange «pinlige situasjoner».

Edited by 32-40 Win.
  • Like 3

Jeg lurer alltid på , når jeg leser disse tabloide oppslagene , hvordan vifter man med ett våpen ?

1 time siden, 32-40 Win. skrev:

Vi var faktisk enige om, etter 22 Juli, at vi IKKE skulle la en gal manns handlinger få endre på måten vi lever våre liv i ett «fritt» samfunn. Og der tror jeg du og jeg kan være enige om at vi, som ett folk, ikke har innfridd vårt eget løfte.

Jeg er ikke heelt sikker på at "vi" i denne sammenhengen innbeffatter alle..

Men ja, folk er blitt hystetiske. Alt er farlig og skummelt, mann med gevær overalt, 8åringen som bruker 5,76min for lang tid hjem fra skolen er garantert kidnappet eller ihvertfall påkjørt av en galning med forurensende bil, miljøet er ødelagt og naboens kamp-hamster er livsfarlig og burde vært forbudt. 

@32-40 Win. Jeg er stort sett enig i det du skriver. Jeg ser allikevel for meg hylekoret dersom politiet går ut i media og sier at man må roe ned panikk-faktoren 😬. Selv om mange her inne klarer å se om et våpen er falskt eller ekte, gjør kanskje ikke øvrig befolkning det. Det er faktisk jævlig vanskelig noen ganger, og det er ikke alltid man kan studere våpenet i egne hender i god belysning før man ringer politiet. En trend nå er forresten å modde startpistoler til å kunne skyte reell ammo.. 

Det hadde likevel vært forfriskende og folkeoppdragende om politiet hadde sagt noe slikt. Jeg tror mange, generelt sett, er enige i at den vanlige borger ofte kan roe ned litt og selv analysere hva de egentlig ser før de ringer til politiet. Jeg tror de fleste synes det er for dumt å overreagere på småunger med kruttlapp-pistoler. 15-åringer med softgun i by-gatene er selvsagt en litt annen sak...

Men greia er at det virker som samfunnet er på vei i en retning hvor Folk Flest(tm) synes alt blir fryktelig farlig og hvor alt egenansvar for å vurdere hva vi egentlig ser pulveriseres. Det ropes alarm og man ringer til politiet. Selv for det minste trigger-synsinntrykk som burde vært analysert og avskrevet som ufarlig i løpet av sekunder. Som skudd i skogen i september, rådyrjegere på post, fuglejegere på vei hjem, guttunger med lekepistoler eller byvandrere med litt for  lang paraply...

• Like 2

6 minutter siden, Umbo skrev:

Men greia er at det virker som samfunnet er på vei i en retning hvor Folk Flest(tm) synes alt blir fryktelig farlig og hvor alt egenansvar for å vurdere hva vi egentlig ser pulveriseres.

Jeg leste i avisa i dag at Nrk ikke fant noen kjendiser som ville stå fram på fjernsynet med å ha slakta et lam de skulle spise, fordi de var redde for folks reaksjoner på dette.

Kanskje en sak på sida av denne, men det sier en del om "folk flest".

• Like 1

På 7.9.2018 den 9.11, Umbo skrev:

Men greia er at det virker som samfunnet er på vei i en retning hvor Folk Flest(tm) synes alt blir fryktelig farlig og hvor alt egenansvar for å vurdere hva vi egentlig ser pulveriseres.

Det er ikke bare blokkfløyter og fotostativ som forårsaker terror-telefoner til politiet. Et vanlig julebord (nåja, av og til er det kanskje på sin plass???!!) gjør at folk griper telefonen, og politiet rykker ut:

https://www.dagbladet.no/nyheter/innbrudd-viste-seg-a-vaere-julebord---var-nok-en-overraskelse/70520488