Jump to content

Magasin til Toz 17?


Sørlandsjeger

Recommended Posts

Er det noen som har dette som vil hjelpe en medjeger i nød, eller som vet om noen jeg kan kontakte for å forhøre meg om det?

 

På forhånd takk! :)

 

Beskjeden jeg fikk fra selgeren som solgte meg min TOZ 78 sa at Tula i russland som produserer toz riflene ikke lager ekstra magasiner og at importøren ikke klarer å skaffe flere enn de som kommer med rifla... Om dette stemmer vet jeg ikke. har ikke lyktes å komme i kontakt med importør enda. Men surt er det. skulle gjerne hatt et par 10 skuddsmagasiner selv...

Link to comment
Share on other sites

Heisann

er det noen som har prøvd en mail til han her.......

sist jeg snakket med han hadde jeg inntrykk av at han kunne skaffe det meste

www.germanguns.de eller mail til info@germanguns.de

 

jeg venter riktignok på ett magasin derfra men og det har hitill tatt litt tid

men kanskje ett forsøk verd

 

Mvh Tom Holmskau

Link to comment
Share on other sites

Konfronterte han med svindel-påstendene. Fikk dette svaret:

 

"Hi!

 

Yes, of course.

You can send it back if it not fit.

 

if you need any feedbacks of my work:

 

ebay.com : kuttlemuttel

reicrado.ch kuttlemuttel

egun.de germangun

 

more than 2300 positive feedbacks.

 

Claus"

 

Han kunne sende det så kunne jeg teste det, hvis ikke Hassel sitt passer :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vel i og med at det ikke behaget tråd starter, tok jeg kontakt med G-Sport. De skulle gjerne hatt en 50-60 av den typen selv, var svaret. Fabrikken har ikke magasin, mod 78 som kom etter har ikke magasin som passer. Eneste lille muligheten etter deres mening, var å høre med Wilhelm på Super G i Storgata i Olso, han hadde muligens en pose med noen magasin, men om det er til 17 er uvisst. De kjennte ikke til andre magasin som kan tilpasses.

Link to comment
Share on other sites

Er du helt sikker på at dette er samme personen?

 

Jeg var sikker på det når jeg skrev innlegget ja, mente at dette var samme person som jeg linket til. Har skjekket litt mer nå og det er mulig jeg har skiti på leggen her. :oops:

 

Sletter innlegget ovenfor, fint om du også forandrer quote'n av meg i ditt innlegg.

 

Beklager til alle.

Link to comment
Share on other sites

Heisann.....

Da det er jeg som har forespurt om det er noen som har kjennskap til Germanguns under tråden i samme navn

i "off topic" så er det ihverfall ikke jeg som snakker om svindel og bedrag fra dette firmaet

men nevnte vel noe om surr og rot.

mulig jeg ikke har letet godt nok i forumet og kanskje det er andre som har tipset ??

Men jeg har forløpig (selv om ting og tang har tatt lang tid) ikke grunn til å beskylde vedkommende

for slikt

 

Mvh Tom Holmskau

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

akkurat fått med en toz-17 selv. men det er bare det ene magasinet som var med... fant dere en plass hvor det var mulig og få tak i disse til en rimelig penge?

 

p.s.

 

(rifla er nummer lik på bolt, magasin og kasse og en stokk som kan se ut som noe du kunne fått på en blazer uten kikkert var den riktig nok, men var 500 et "røverkjøp" eller er det prisen denne ligger på?

Link to comment
Share on other sites

Jevnt over er de ganske rimelige. Tror neppe jeg har sett noen for over 1000 lappen, men i og med at jeg har vokst opp med en, kunne jeg ikke tenke meg å selge, selv med en 0 mer. De tidlige var bra finish på det meste, men de seinere ganske rufsette og trå i mekanisma. Med rett ammo, går min svært bra!

Hvor du får tak i deler vet jeg ikke. G-sport var importør.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...
  • 5 months later...

11 år etterpå har jeg fått inn en TOZ 17 med 2 magasin.
Driver å skyter inn, men det står v erdens verste drittkikkert på den, i en helt sær sidemontasje.
Kikkerten er kanskje grei nok den til småviltjakt, men det er treffpunktjusteringen.
Finnes det noen som veit åssen russerne tenker, når de lager skala på en slik kikkert?
Åssen stiller man høyre-venstre, åssen stiller man opp-ned og hva i all verden betyr tallene, det er fra 1 til 1o på begge, men 10 HVA?
Er det rubler, Verst (gammel russisk måleenhet) eller er det noe helt annet?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...