Jump to content

Liten tur på banen, en flott lørdag i desember!


Mas-36

Recommended Posts

Beklager det ikke ble så mye bilder her, men føler litt for å bare skrive litt om en hyggelig tur på skytebanen :) 

 

Jeg har en Marlin XL7W(trestokk) i .30-06. Kjøpt hos Aspelie`s Våpen. Den har jeg hatt en 3-9x40 Bushnell Trophy kikkert på siden ny,og den har gjort en helt grei jobb. Bushnell gir mye kikkert for pengene. Men i høst ønsket jeg en kikkert med litt mer forstørring. Så en Vortex Diamondback 4-12x40 med Dead-hold BDC retikkel ble kjøpt inn fra Jaktfall. Hadde noe Partizan 145grs FMJ ammunisjon kjøpt på salg hos XXL liggende som ble med for innskyting av kikkert i dag.

 

Første serie med 3 skudd havnet høyt og til høyre for siktepunkt. Traff godt inne på ei annen skive på stativet mitt. Samling måler 22mm med 3 skudd. Etter litt skruing og skyting havnet jeg tilslutt der jeg ville. Så jeg avsluttet med 6 skudd der skudd nr 6 havnet litt unna, men det er skytter sin skyld da miragen gjorde sitt til at det ikke var lett å se helt ;) Men luker vi ut den som skytterfeil(99% sannsynlig at det er det) så måler de andre 5 skuddene 24mm senter til senter. 

 

Så joda, litt kaldt på banen. Men jeg fikk testet patroner og kikkert så jeg er fornøyd. Innskutt til jaktfeltsesongen ble jeg også. Dette viser at du må ikke ha dyrt utstyr til å skyte godt, men trening, trening, mer trening og finne ting som passer skytter og utstyr som passer sammen. Ikke alle våpen der ute som skyter så godt med billig ammo, men du vet ikke før du prøver.

 

Ha en flott lørdag videre alle sammen, håper dere syns dette var et hyggelig innslag. Mulig jeg kommer med flere, og med litt mer bilder ;) 

 

PS: Samlingene ble skutt med 2 fot og en DFS "knepøl" som støtte under kolbe.

001.JPG

002.JPG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@HotShot Hehe, ja du må ikke ha Sauer og Blaser for å skyte greie samlinger. (men det hjelper jo å ha dyre kvalitetsvåpen og kikkerter ;) ) Skyter på Raufoss. Så nå som jaktfeltsesongen starter snart, blir det noen lørdager med litt trening på stående skyting ;) Så blir det noen turer i området på stevner rundt Mjøsa i vinter og til våren :D 

Link to comment
Share on other sites

20 minutter siden, Defiant skrev:

 

Kommer deg på riktig side av Mjøsa da av og til. :P

Har campingvogn på den sida ;) Så er der noen turer også ja :P Var oppe i Næroset i vår, men det var jo den nedturen :( 3 bom på løypa, og ville ikke vingle skudda inn i innertreffene så det ble dårlig. 30 poeng eller så dårligere enn fra dagen før da jeg var på hjemmebane på stevne. 

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi er heldige som har denne muligheten. Må nok innrømme det er en av grunnene til at jeg skyter så mye også ;) Hadde ikke orket om jeg hele tiden måtte stå i kø de 10 skytingene laget har i året :(  Vil du ta turen så bare si i fra, alltid hyggelig å ha med noen på skyting :D 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På 11.12.2017 den 21.01, Mas-36 skrev:

Skyter på Raufoss. Så nå som jaktfeltsesongen starter snart, blir det noen lørdager med litt trening på stående skyting ;) Så blir det noen turer i området på stevner rundt Mjøsa i vinter og til våren :D 

Er nyinflytta i området, er det Vildåsen skytebane du skyter på? Er det noen plasser en kan få en tålig grei oversikt over jaktfeltstevner i mjøsregionen fremover? Kunne godt ha tenkt meg å begynne å skyte litt mer enn det jeg gjør pr. dags dato, så jaktfeltstevner måtte jo være helt topp.

Link to comment
Share on other sites

@Vxr Det er på Vildåsen ja ;) Liste over jaktfelt stevner finner du på njff sine sider. Er du medlem av skytterlaget så har vi en slik lavterskel kosejaktfelt på våren, det samme har de på Eina. Gjøvik har vel også en mener jeg å huske. Bli medlem av Facebook gruppa Jaktfelt der finner du lister og mye annet ;) Er du ikke medlem i Vestre så kan du jo bli med meg å skyte om du ønsker, det kan vi jo ta på PM ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...