Jump to content

Hvor kan jeg skyte inn og trene med salongen min i Sør-Trøndelag i helger?


ThatGuy

Recommended Posts

Hei!

Har akkurat fått salongrifla mi i posten, og er spent på å bruke den på rypejakt i vinter. Før det skjer, må den selvfølgelig skytes inn, men har ikke snøring på hvor jeg kan få gjort det.

Jeg bor på Heimdal, så det blir nok litt for tettbygd strøk til å kunne skyte på plena.

Jeg har jaktkort fra Statsskog, men det gjelder jo and og rovdyr, og jeg er usikker på om jeg kan skyte der.

Såvidt meg bekjent er det heller ikke bare å dra på skytebanen uten at den er åpen?

Jeg har heller ikke noen bekjentskap til grunneiere som jeg kan spørre pent.

 

Jeg har spurt Saupstad Skiskytterstadion, men de henviste meg til skytebanen på Jonsvannet.

 

Noen som har noen tips?

Link to comment
Share on other sites

DFS banen er tilnærmet umulig å få skutt på lengre med mindre man er langt inn i systemet deres. for all del spør de ansvarlige som skulle være der, om du kunne få satt opp ei skive, bare husk høflighet og en hel del tålmodighet ;)

 

om det feiler håper jeg TPK tar imot deg.

Link to comment
Share on other sites

Om en finner et passe sted (usjenert) på et terreng der en har jaktrett bør det være mulig å sette opp ei skive eller to å få skutt inn.

Vedr skyting på banen til Nidaros skytterlag, så er det anledning til å skyte der ( skyteleder er tilstede) de fleste lørdager, såfremt man er medlem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...