Jump to content

Betennelse i reinsdyrskalle


msteiro

Recommended Posts

Ble nettopp ferdig med å preparere skalle og gevir fra en reinsbukk som ble skutt i år. 

 

Når jeg flådde området bak geviret merket jeg litt grønn guffe under huden, og tenkte det kun var litt betennelse. Men når jeg spylte skallen ren så jeg at dette jammen gikk helt gjennom skallebenet.

 

Noen andre som har opplevd dette?

Noe som er vanlig?

 

Første gevir som prepareres (første bukk), så litt nysgjerrig.

 

Bilder kommer av skallen, men tenkte ikke over det da jeg flådde den, så kun bilder når helt ren.

Link to comment
Share on other sites

36 minutter siden, msteiro skrev:

Hadde brukket deler av geviret i fronten på den siden, så er en sjanse for at han fikk en brist i en krasj om et kvinnfolk ;) 

 

Skjøt en elgokse for en del år tilbake som hadde brukket geviret på en side, der bruddet ikke satt i geviret men rosenkransen. Denne hadde også en betennelse i området rundt rosenkransen, tydelig verk i såret. Var også relativt begrenset størrelse, mener det var en 3.5 års okse med 3 tagger på den ene sida og knapt 170 kg, og så litt prega ut av det, mager og skral. Ingen betennelse å se andre steder i skrotten.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...