Jump to content

Hämmerli Exsess med mateproblemer


Bäke

Recommended Posts

Jeg har en modell Stenvaag som iblant fusker. Det skjer bare etter første skudd. Ny patron blir liggende i magasinet. Tomhylsen fra første skudd trekkes ut av kammeret, men den kastes ikke alltid ordentlig ut og sitter da i klemme slik at våpenet ikke lukkes.

Noen ideer?

Link to comment
Share on other sites

Kjent feil!!

Det finnes et rep-sett for X-essen som man kan få gratis. Ikke så alt for vanskelig å skifte delene, men det krever dremel eller tilsvarende, og derfor (med tanke på garanti etc) bør du heller levere den inn til butikken du kjøpte den fra.
Eller ta direkte kontakt med importør Schou.

De kjenner til dette problemet, og fikser det gratis.

Link to comment
Share on other sites

Det "rep settet" på bildet er jo bare ny fjær og skrue til sleidestopp. Dette fikser gjerne problemet med at sleiden låses åpen med 1 skudd igjen i magasinet, men ser ikke hvordan det skal løse trådstarters problem.

 

Stenvaag er kjapp med deler om man trenger noe til disse.

Link to comment
Share on other sites

10 minutter siden, Lassi skrev:

Det "rep settet" på bildet er jo bare ny fjær og skrue til sleidestopp. Dette fikser gjerne problemet med at sleiden låses åpen med 1 skudd igjen i magasinet, men ser ikke hvordan det skal løse trådstarters problem.

 

Stenvaag er kjapp med deler om man trenger noe til disse.

Mulig det. Kan være de byttet flere deler hos Schou enn det som ble gitt som "rep-sett". Jeg er ingen børsemaker :-)

Selv om det tok uhorvelig lang tid å få utført reperasjonen (og masse bløff servert tilbake når man stadig purret), så skal de ha for det at pistolen har fungerte problemfritt etter jeg fikk den tilbake.

Hadde både mateproblemer og problemer med at sleiden låste seg med ett skud igjen i magasinet. Fikset forresten det siste selv ved i file ned bolten i magasinet slik at den aldri låste seg i bakre stilling, men sånn skal det jo ikke være med nye våpen.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå, Bäke skrev:

Jeg ringte nettopp Schou, og de var svært forekommende.  Jeg sender dem våpenet. Noe repset var det ikke snakk om.

Det var de til meg også. Meget imøtekommende.

Dessverre tok reparasjonen over 6 måneder, så da hjelper det lite.

Og jeg ble serverte så ufattelig mye tull de 20+ gangene jeg purret på de.

Gikk glipp av hele feltsesongen i år i denne klassen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...