Jump to content

Billig Minox OK ?


gubben38

Recommended Posts

Sitat

Minox ZA5i er en serie med kikkertsikter som var i produksjon for inntil 2-3 år siden.

Kikkertene var produsert i USA og optikken var bra. Det var imidlertid mye småfeil med dem (linser som løsnet, trådkors som roterte og dugg inne kikkerten).

Minox hadde alt for mye reklamasjoner på dem og stoppet derfor produksjonen helt. Reklamasjoner som vi mottok ble erstattet med nye kikkerter, men det gjelder kun

kikkertsikter som var importert av Nordskog(det er serienummer på kikkertsiktene).

 

Link to comment
Share on other sites

Interessant, kilde til sitatet?

Har snust litt på Minox sikter en stund, jeg har bruk for et sikte med 1"rør, bedre enn Leupold vx3 glass, helst ikke større enn 42mm objektiv og sånn ca 2,5-10xforstørrelse. Men her er det tydeligvis noe jeg ikke har fått med meg. Takker!

Da blir det nok heller å leite opp en kxi eller en gammel swaro av eller tilsvarende.

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, 8X68S skrev:

Da tar jeg tydeligvis feil. Du er helt sikker på at dette er produsert i Tyskland?

Dette er fritt etter hukommelsen leste om dette på amerikanske fora for en stund siden mener de var designet og utviklet i Tyskland  satt sammen i USA amerikanerene var opptatt av at det var Schott linser men det er mulig dette bare var HD modellen husker ikke så godt

Link to comment
Share on other sites

Har en Minox ZV3 3-9x50 kikkert. 1500-2000 NOK, Made in China, eye relief er litt meh men brukbart kikkert (beste jeg har brukt opp til nå er da en 20 år gammel Leupold så standarden min er kanskje litt lav for de som er vant til en Swarovski :). Men trådkors løsnet seg etter en runde med 22LR. Det ble fikset under garanti uten problem (ny kikkert).

Edited by odin1899
50 mm, ikke 56 (takk chiefen :D)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ble det noe konklusjon på disse "best price" siktene om det er tyskproduserte eller fake via China?
Det ligger en ZE5i 2-10x50 på finn som hadde passet til småviltrifla (ikke samme selger som den vi snakker om her) , men blir litt paranoid når det gjelder Minox etter det som er skrevet her.....

Edited by seawolf
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...