Jump to content

Merkel SLII Kombi


Waldez

Recommended Posts

Jeg har en SL2.

Skulle ha kal 20/76 og 7x57R. Valget sto mellom Blaser 95 og Merkel SL2.

Valgte Merkel fordi den hadde et nydelig avtrekk (langt bedre enn Blaser) og en bedre konstruksjon av "mellomlegget" mellom pipene. Balansen var god og børsa er meget lett og håndterlig. Presisjon og samskytning mellom pipene meget bra.

Merkel leverer orginale svingmontasje i flere høyder.

Beveren sport leverte en SL2 verson kalt "jagd" til 19.000 nkr. Dette er ingen dårlig pris og et bedre kjøp enn stanard Blaser 95 slik jeg så det. Montasjen kostet 3500 nkr.

Legger en 15000,- kroner til får man som sagt tidligere en Merkel drilling. For mitt bruk, og min økonomi, mente jeg det ble en for dyr haglepipe.

Link to comment
Share on other sites

Som du sier 15000 er da penger det også Synes den Merkel SL2 ser ut som et smekkert og fint våpen. Ettersom det kun blir brukt til rådyr blir det da et spørsmål om hvor ofte er det bruk for 2 hagleskudd.

På den andre siden av vektskålen ligger det at jeg har angret i 23 år på at det ikke ble drilling den gangen. Kjøpte en Merkel over og under pluss rifle i 6x55 angra etter ei uke på at jeg ikke valgt drilling prisen var omtrent lik.

Link to comment
Share on other sites

Ettersom det kun blir brukt til rådyr blir det da et spørsmål om hvor ofte er det bruk for 2 hagleskudd.

 

Min erfaring, og jeg understreker min, er at det andre hagleløpet er j... nyttig. Ikke for å skyte flere dyr av gangen, men at man med en drilling bruker hagleløpene mot bevegelige mål. Det skjer ofte fort inni tette skauen, og det kan skje at den første haglesvermen treffer langt bak. Har fått bruk for løp nr 2 mer enn en gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...