Jump to content

Skryt til Ragnar Hansen!


FEVIK

Recommended Posts

Skryt av børsemaker Ragnar Hansen.
Sendte mail på morgenen her om dagen ang. ERA svingmontasje for rødpunktsikte til min kombi.
Han svarte samme formiddag og jeg spurte om kunne komme innom dagen etter da jeg skulle til
Drammen på en liten jobb. Det var bare å komme!
Møtte opp som avtalt dagen etterpå. Han var velvilligheten selv og tilpasset montasjen med det samme
samtidig med en hyggelig prat. Betalte i underkant av 3000,- da inngår en halv times jobb + deler.
Hobby er dyrt - kvalitet koster. Dette er en fagmann på feltet og sitter med mye Recknagel / ERA deler
på lager. Kan anbefales!

DSC_0020.JPG

DSC_0018.JPG

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

"Nitrert" kaller han overflaten. Kassa er ikke rustri, men altså nitrert - den er sykt hard og glatt. Han kaller denne versjonen FBR. Den er flat under og med integrert rekylklakk og picatinnyskinne.

Pipa er ei rustfri Krieger, kamra i 6.5x47Lapua, 289 neck. Altså tight neck. Fabrikkpatroner kamrer ikke.

 

Fikk den i siste liten før et F-class stevne (500m), og rakk ikke nevneverdig ladningsutvikling, fikk prøvd et par ladninger på 200m og så at det ikke var alt for ille. Ammo til stevnet ble ladet kvelden før, i god fart.

Etter litt rot med frontrest og skyting i feil skive, så fikk jeg skutt en serie der skytteren gjorde det han skulle, og det viser jo absolutt potensial, selv om det er et par fluer der.

 

IMG_6404(1).JPG.cb437de7ae50321f5c8e2b5f9e1e6c86.JPG

 

K

Edited by M67
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
På 10.11.2017 den 10.16, amatør skrev:

Fin kombi. Det er en Sauer 54?

Hvilket kaliber i rifleløpet? (alle har vel 16 i hagleløpet.) Og hvor mye veier den uten siktet? 

Beklager sent svar på ditt spørsmål. Jobb jobb og atter jobb.

Ja det er en Sauer mod 54 BBF fra 1958. Kaliber 16/70 og 8x57jrs. Vekt er ca. 2,8 kg rein børse. Veldig hendig våpen for min type jakt med korte hold i Sørlandsskoger med elg / rådyr / hjort i terrenget..

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...