Jump to content

Ammunisjon på rev i 6,5


jegeranders

Recommended Posts

skulle jeg kjøpt reveammo til 6,5x55 ville jeg ha kjøpt denne. Dette fordi denne kula som er en 100gr sierra HP er kjent for å gå godt i mange våpen. Den er vel brukt tidligere av skytterlaget også?, men også fordi den ekspanderer godt i rev.

https://www.jaktogfriluft.no/ammunisjon/rifle/rws-6-5x55-match-6-5gr-850m-s

Edited by pererik
skrev feil
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 minutter siden, pererik skrev:

skulle jeg kjøpt reveammo til 6,5x55 ville jeg ha kjøpt denne. Dette fordi denne kula som er en 100gr sierra HP er kjent for å gå godt i mange våpen. Den er vel brukt tidligere av skytterlaget også?, men også fordi den ekspanderer godt i rev.

https://www.jaktogfriluft.no/ammunisjon/rifle/rws-6-5x55-match-6-5gr-850m-s

Yepp, bruker den selv på rev og den er veldig presis i midt våpen og virkningen på rev er eksplosjonsartet. Blir store utgangshull så pelsen blir ganske herpa, men så lenge du ikke skal ha pelsen så er det en veldig effektiv revepatron, og rimelig så jeg bruker den også som treningsammo.

Link to comment
Share on other sites

Sierra 100gr HP var brukt som rekrutt ammo i dfs på 90-tallet ja. Har skutt mye rev med det og det fungerer godt,  med ekspansjon så det holder .  De ble erstattet med en hullspiss 100gr med litt mindre ekspansjon som gir mindre slitasje på gummibåndet på elektronikken. Mener 100gr amax fantes vel ferdiglaget rekrutt ammo også, muligens fra Holstad. Kan hende jeg tar feil. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...