Jump to content

Stålammo til andejakt.


Gunnar-

Recommended Posts

Jeg sendte de en mail nå om Sellier & Bellot stål ammo som de har til salgs via lokkefugl pakke, takk for tipset.

Det er jo litt kjedelig at bly på and som oppholder seg på innmark ikke er lov mens gås er lovlig.

Du kan godt bli med på jakt neste høst om du bor i nærheten(Gudbrandsdalen).

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Noen kroner fra eller til på andeammoen spiller ikke så mye rolle, det viktigste er at de detter. Ettersøk på and kan være temmelig krevende. Har ikke kjøpt de dyreste, men har vært opptatt av kvalitet. Pris og kvalitet kan ofte henge sammen.

 

Jeg har stort sett brukt Federal sin amerikanske andeammo. Blackcloud har spesiellt utformede  hagl, og høy utgangshastighet. Ikke sikker på prisen, lenge siden jeg handlet inn.

 

Ellers noe Eley Bismuth. Den koster 349,- for 25 stk, nr 5, 32 gram. (13,96 pr stk)

 

Kjøpte noe Gamebore Mammoth Heavy load steel hos GMAX, 10 stk for 79,- Den har jeg ikke prøvd, vet ikke hvordan den går.  (7,90 pr stk)

Link to comment
Share on other sites

Har stort sett vært fornøyd med Federal Black Cloud #3. Hvis de ikke detter med denne ladningen er det enten for langt hold eller så har jeg bommet. Min erfaring er at disse skyter ganske trangt, så jeg bruker relativt åpne choker, typisk 1/4. 

 

Når det er sagt, en enda bedre patron er Rottweil Tungsten, jeg har brukt både #4 og #5. Det hadde sikkert fungert med #6 også siden egenvekten på disse er høyere enn bly. Jeg testet disse på papp for noen år siden og har aldri sett bedre skuddbilder! Og jeg har skutt stokkender på avsindig lange hold med disse patronene. Men prisen på disse er nå så høy at jeg ikke gidder kjøpe disse lenger, mener at de koster 249 kroner for 5 patroner hos GMAX. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...