Jump to content

Vinteråpne skytebaner


Badcarma

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 1 year later...
På 11.12.2017 den 19.26, HotShot skrev:

Noen i Østfold?

Det lurer jeg på også. Samt finnes det 50 meter baner for .22 lr  med kikkert sommer og eller vinter i Østfold? Ser at det konkurreres i finrifle på 50 meter innendørs,men kan man benytte de banene til trening med kikkert? Fikk inntrykk av at den grenen var med åpne sikter,men det har jeg ikke på min salong. Hvilket forbund kan anbefales for trening på 50-70 m .22lr? Er medlem av mitt lokale NJFF, men på deres bane på 100 ville de ikke ha salongskyting.

Link to comment
Share on other sites

NSF har baner på 50 meter både ute og inne. På vår bane er folk velkommen til å trene med kikkert. For å delta i konkurranser, må du selvsagt ha diopter osv, men for å trene er du velkommen bare du følger reglene for sikkerhet som på alle andre skytebaner. Av hensyn til elektronikkskivene må du skyte inn på papp til du er i svarten. PS: Vår bane er ikke i Østfold.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Jegerbombom skrev:

 

300 NOK...😳

Det er jo det jeg betaler for årskort der jeg skyter, og det så mange runder jeg orker 2dager i uka.

Det er vilt.

 

Jeg er medlem i pistolklubben på OSS, det er heller ikke billig å leie bane der, men man har den så lenge man vil. Tror jeg lar riflebanen deres stå...

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, vavlo skrev:

Sier vel noe om forskjellen med å drive med kommersiell virksomhet sentrumsnært i Oslo og frivillig virksomhet i provinsen.

 

Ja, og det sier ganske mye om banetilgangen i forhold til antall skyttere i Oslo. 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, m00se skrev:

Jeg er medlem i pistolklubben på OSS

 

Har de en egen pistolklubb på OSS? Underlagt NSF? Gir medlemskap i klubben ervervgrunnlag på lik linje med andre klubber? Er det ordinære klubbaktiviteter som felles trening, klubbmesterskap osv?

Link to comment
Share on other sites

54 minutter siden, Wintel skrev:

 

Har de en egen pistolklubb på OSS? Underlagt NSF? Gir medlemskap i klubben ervervgrunnlag på lik linje med andre klubber? Er det ordinære klubbaktiviteter som felles trening, klubbmesterskap osv?

Ja, ja, ja,  nja.

 

Vi har organiserte stevner, men trening er egentlig bare at du kommer og skyter når du føler for det. Sånn sett er det utrolig digg, de har åpent hver eneste dag, og kveldåpent i uka.

 

Klubben selv bærer preg av at de er en bedrift først og en klubb litt i ettertanke. Kontingent er dyrt, og man betaler ytterligere en del for sikkerhetskurs, og egentlig koster alt annet også penger, selv ting som åpenbart er gratis i vanlige klubber (baneleie, våpenleie, skive, osv). Når det er sagt er det jo ikke noe dugnad, det er bemannet som sagt hele uka, du kan handle ammo, våpen og utstyr, og få hjelp til hva enn det må være. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...