Jump to content

Løp pekende i sikker retning?


msteiro

Recommended Posts

Ble litt irritert når jeg så en YouTube video i forhold til sikkerhet og hvordan man burde lede med eksempel når man fremstår som "proff".

 

I store deler av videoen står personen med hodet relativt rett i linje retningen på munningen. Etter å ha sett litt på bipod bena, ser jeg at riflen kanskje peker 30 grader (??) bakover i forhold til bildet, men fortsatt, ikke akkurat sikker retning.

Er jeg helt far-off?

 

I så fall skal jeg unnskylde meg, men skal sies at irritasjonen ikke ble mindre av et svar på min kommentar (som jeg innrømmer er noe sleivete) om det:

Jeg: "Someone once said: Always keep your muzzle pointed in a safe direction"

Snipershide/SHLowlight: "...if you say so I highly doubt you understand what you see"

 

Videoen det er snakk om: 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Derfor jeg spør, for å sjekke om jeg har helt feil. Bedre å være litt for sikker enn motsatt.

 

Albuen hans er plassert i noe lignende en rettvinklet trekant mellom bena på bipoden etter det jeg ser, noe som vil plassere munningen ganske nærme hodet hans.

Link to comment
Share on other sites

11 minutter siden, msteiro skrev:

hvis noen hadde latt munningen peke som det på en skytebane, hadde de nok fått beskje

Fått beskjed om hva da? Rifla står på en skytebenk. Skytebenken står sansynligvis riktig mot blinkene. Rifla står riktig vei på benken. Mannen står på SIDEN av benken. Sorry.... men jeg tror du er på bærtur her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...