Jump to content

Børsemaker til å reparere antikk S&W?


Mateba

Recommended Posts

Hei.

Kan noen anbefale en børsemaker rundt Oslo området som er flinke på antikke håndvåpen?

Fikk i dag en S&W Safety Hammerless 38. kaliber av bestefaren min som han hadde kjøpt på et bruktmarked i Sverige, han vet jeg samler og leter alltid etter ting til meg :)

 

Denne er litt sliten, veldig fin da jeg åpnet den, men sylinderen får jeg ikke ut da knappen for å løsne den sitter bom fast, avtrekkeren går ikke frem så tenker det må være trigger return spring (beklager engelske navn, utdannet i USA å kan bare engelsk navn på våpendeler)

Vet at dette ikke skal være så vanskelig å fikse men klarte ikke å presse sammen trigger guard da denne sitter fast også, så fikk ikke sjekket om det var trigger return spring.

 

Fin revolver jeg synes det er verdt å reparere det mekaniske på.

IMG_20171004_195011.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hengselbolten får jeg bare skrudd ut skruen på venstre side, resten av bolten som skal ut på høyre side sitter også fast, tenker jeg skal prøve å banke den forsiktig ut.

 

Å la den ligge i lampeolje har jeg aldri prøvd, kanskje det som skal til for å løsne på litt skruer og lignende? 

Link to comment
Share on other sites

P. I. Jacobsen i Drammen er flink på S & W generelt, og han har gjort veldig bra ting på antikke våpen for meg. Men han har mye å gjøre, og kan være vrien å få tak i... Han gjør førsteklasses arbeid, er min erfaring. :-)

 

Men det første som bør gjøres er som proud sier; la leamikken ligge i lampeolje en stund!

Edited by Salasso
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...