Jump to content

Les Bear 1911 consept I & V


bekkmørkt

Recommended Posts

1 time siden, Trolldeig skrev:

Har Premier II i 9mm så nesten..

 

Godt presisjon og funksjonering.

Gir skikkelig 1911 følelse.

 

Meget fornøyd og vurderer å skaffe meg en i .45 også.

 

Obligatorisk bilde:

35273911714_726735189f_k.jpg

har du hatt denne lenge og hvordan var break in perioden på den? har sett litt på begge consept utgavene som gutta i bogstadveien har på lager.... frister litt å gå for noe sånt som første 45acp pistol og hoppe på topp notch fra dag en. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutter siden, bekkmørkt skrev:

har du hatt denne lenge og hvordan var break in perioden på den? har sett litt på begge consept utgavene som gutta i bogstadveien har på lager.... frister litt å gå for noe sånt som første 45acp pistol og hoppe på topp notch fra dag en. 

 

Snart 6mnd, 3000+ skudd igjennom den, nærmer seg vel 4000.

Sleiden var så tight når jeg fikk den at dama ikke klarte å ta ladegrep.

Dette gav seg etter en 500-1000 skudd. Aldri noen funksjonsfeil selv om det var tungt å racke sleiden.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Har en Concept V i 45 og to Premier II i 9mm.

Ikke avtrekksjobb på noen av dem. Den nyeste Premier II'en er ikke skutt nok til å ha vært igjennom break-inn enda (kun 1.000 skudd - regn med minst 2.000) den har ørlite kryp i avtrekket fortsatt men jeg regner med at den går seg till.

De to andre har fantastisk avtrekk. Konkurrerer mest med den eldste Premier II'en, Den har vel gått 20.000 skudd siste året.

Kommer jo litt an på hva du skal bruke dem til men jeg mener du bør sperre grepssikringen og eventuelt bytte til smalere forsikte med fiber hvis du skal skyte dynamisk med dem (har bare gjort det på den ene selv men tenkte å få endret de to andre også i løpet av vinteren).

Fantastiske våpen. Skulle gjerne hatt en Ultimate Master i 6" til felt også.... Har prøvd APS's sin og den vekket må ha lysten.

Edited by Eddy1212
Link to comment
Share on other sites

Avtrekket på les baer trenger stortsett ganske mange tusen skudd før de "setter seg" ikke vits å fikle med avtrekket før minst 5000 igjennom den. 

 

Første gangen mr eddy1212 lånte den satte han vel alle i samme hullet på 25? ish om jeg ikke husker feil, i ipsc skive :o 

Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, bekkmørkt skrev:

Hvilken av Les Bear er det dette?

 

 

https://www.lesbaer.com/PPCOpen.html

 

"Baer 1911 P.P.C. Open Class And Distinguished Match"

 

Fikk tak i en fra Hunters House i Danmark og var den første pistolen jeg kjøpte siden LB i 9mm er vanskelig å få tak i. Gummigrepet har jeg satt på for å gi litt mer fylde og i teorien hjelpe til litt med bedre avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

33 minutter siden, evert skrev:

Umulig å vite uten inspeksjon, den kan være mishandlet. Mange 1911er utsettes dessverre for ukyndig arbeide her i landet.

 

Han som selger den er andre eier, skrev at forrige eier hadde kun brukt den et par ganger på banen. han selv hadde skutt med den kun på konkurranser ca 1000 skudd.  hadde eid den i 8-10år. Litt skeptisk til brukt men sparer jo en del i forhold til ny... står litt mellom en ny Consept LB eller en Kimber Team Match.  opprinnelig budsjett var 16000 men har vurdert å bruke litt mer nå.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Eddy1212 skrev:

Er vel særdeles skjelden det averteres en brukt pistol som har gått over 1000 skudd!

Gå over pistolen nøye og se etter slitasje eller mishandling.

Mine går gjerne 500-1000 skudd i uka i intense treningsperioder uten at det er noe problem så lenge de blir vedlikeholt.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=104725956&fks=104725956

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...