Jump to content

Swarovski X5(i) 5-25x56


sigvald

Recommended Posts

  • 1 year later...

Hei dere!

 

Lurer på om noen har gjort noen erfaringer med Swarovski X5(i).

Har sett på en slik lenge, men hadde hatt moro av å høre hvilke erfaringer andre har gjort med den.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Konkurent til Vortex Razor? Med retikkel i sfp, og moa klikk blir vel dette en middelvei mellom jakt kikkert og LH kikkert.. Det er jo en swaro så optikken er jo garantert god men att de har valgt moa klikk irriterer meg! Den får veldig skryt for gode klikk men etter min mening fra et alt for stort tårn på en ellers smekker kikkert? Denne hsr livets rett på en jakt rifle som skal strekke holdene så hvorfor ikke lage ett smekkert tårn som ikke gnager i ryggen når man går? (En liten overdrivelse der.. "but why")

 

 

Aannerud

Edited by Aannerud
Link to comment
Share on other sites

Henta i går. Love it.. men selfølgelig passet ikke montasjen jeg hadde kjøpt på forhånd. Må kjøper høyere ringer. Argh... blir vel å vente til nyåret. Tårnene er virkelig topp! de er store, ja, men ikke verre enn mange andre, men større enn de fleste jaktkikkerter...

 

Etter noe timer bed bare testing av optikken ute rundt huset, må jeg si den er som Swaro skal være. Paralax justeringen er som smør.. smooth.

 

Eneste minuset er lys i retikkel hvis man skal bruke det... Var litt svakt sammenliknet med Zeiss V8. Jeg valgt plex-i retikkel. og 1/8MOA klikk. helt topp, blir nok mest til jakt, men også leking på baner rund forbi. 

 

Bare å spor, så svarer jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har hatt min et par uker nå. Ikke skutt med den men gjort masse sikteøvelser med den. Helt fantastisk fornøyd så langt. På forstørring 5 er den tilnærmet paralaxefri og fin til norsk skogjakt, samtidig som den kan brukes til det alle skjønner en slik kikkert kan gjøre. Stående får jeg fint og raskt siktebilde helt opp til forstørring 18-20. Ved 25 ganger forstørring er nok liggende enklest ja, 30mm tube. Optisk helt på høyde med annet i klassen. Har en Zeiss V8 jeg sammenlikner litt med. Synes fargene i Swaro er bedre. Zeiss har litt fargetoning, men ikke noe som betyr all verdens. Har lest alt jeg kan finne på nett om den før jeg kjøpte den og det virker som den er litt"glemt" her hjemme. Ute skryters det veldig av den og jeg er enig. Diskusjonen om MIL/MOA går jeg ikke inn i. Synes den leverer ift. mine forventninger så langt. Den er smekrere i virkeligheten enn på bilder vil jeg si, og mekanisk er den en drøm. klikkene er topp stuff og paralakse og zoom er helt som smør!

Skal skyte med den om kort tid. Den blir med på jakt til Polen i mai!.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...