Jump to content

stripper clips/ladeskinner til HV Mauser/K98


NordicM

Recommended Posts

  • 1 month later...

Heisann, fikk nettopp klips til min bestefars gamle m67 i posten, men så passet de ikke! Tror jeg har fått noen til svensk mauser.

 

Er det m98k-klips som passer til 6,5 mm m67?

 

Noen som har noen de vil bli kvitt? Og kanskje noen andre som vil ha 5 stk som er litt for tjukke for Mauseren min?

Link to comment
Share on other sites

Så det er en egen type for 6,5x55 kongsbergmauser? Ved nærmere ettersyn er klipsene jeg fikk omtrent passe brede, men ca 2 mm for tjukke til å gå ned i sporet. Det er sjanseløst å få dem nedi. 

 

Hadde fått med meg at det var litt forskjell, så jeg kjøpte for "6.5x55 Swedish". De passer antakelig i Carl Gustaf og definitivt ikke i m67...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...

Ser dette er en gammel tråd, men det er vel noen her som kanskje har etpar klips på lur fremdeles?

 

Fikk min onkels M-98 i 30-06 for et års tid siden, og tenkte jeg skulle lufte den på dynamisk riflestevne i manual action standard nå i Januar. 
 

Er på jakt etter etpar klips for hurtiglading.

mangler også bøylen over framsiktet.

(den falt av når jeg tjuvlånte riflen som tiåring for femogtredve år siden).

 

Noen som har en neve clips til salgs? Og/eller en bøyle for framsikte?

Edited by Simonini
Stavefeil
Link to comment
Share on other sites

Beklager om det vil bli sett på som trådkapring, men dersom noen skulle ha noen ladeklips/ladeskinne til M98 i 30-06 til overs, så vil jeg veldig gjerne kjøpe. Min lillebror har nettopp kjøpt seg sin første jaktrifle, en Mauser fra 1937 og ville gjerne ha noen ladeklipps til denne 😀

 

Er jo en selvfølge at trådstarter skal få førsteprioritet, dersom han fortsatt trenger ladeklipps. Tenkte bare at man unngikk å lage to tråder om det samme 🙂

Link to comment
Share on other sites

Per-S skrev (På 8.1.2022 den 8.19):

Det finnes to typer klips for mauser, en som er brukbar og en type ubrukbar. Den brukbare er blank og fjæren er synlig, den ubrukbare er galvanisert og har en plate over fjæren.

Dersom M67 ikke har nok så har jeg tilgjengelig.

Hei. Hvis du har noen skinner tilgjengelig, er jeg interessert i å kjøpe 5 stk eksvis.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Per-S skrev (På 8.1.2022 den 8.19):

Det finnes to typer klips for mauser, en som er brukbar og en type ubrukbar. Den brukbare er blank og fjæren er synlig, den ubrukbare er galvanisert og har en plate over fjæren.

Dersom M67 ikke har nok så har jeg tilgjengelig.

Hei.

Har du nå tilgjengelige klips for en Banemauser i 6,5*55?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 7 months later...
plå skrev (På 22.9.2017 den 18.35):

Send meg adressen din så skal du få noen klips av meg , alle som  kjøper seg mauser må man støtte :-)

 

Har du fler av disse speed clippsene? Har anskaffet meg en m98k, men trenger noen clips🤣🤣🤣🤣

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...