Jump to content

PID kontroller


sram68

Recommended Posts

Har akkurat investert i en ny støpe gryte fra Lee, men er ikke helt fornøyd. Når gryta er 3/4 full så klarer jeg ikke å få temperaturen ned under 365 grader med bryteren stilt på minimum. Kulene blir Ok på denne temperaturen, men når nivået i gryta går med stiger temperaturen opp mot 400 ved 1/4 fylling og kulene er ubrukelige. Har søkt litt og sett på youtoube der ligger det mye, men har noen tips til ferdig oppsett til kontroller, fant en link her på nettet men den var fra 2009. 

Link to comment
Share on other sites

Det absolutt billigaste er å bygge seg ein, er ikkje store investeringa som skal til. Eg vil anbefale å kjøpe Auber framfør Mypin etc, Auber ser til å halde lenger og er generelt sett ein betre PID. Å sette saman ein er teknisk temmelig enkelt, der eksisterar óg ymse tutorials på nett.

Ang. fiks ferdig PID-kontroller så har eg sett dei for sal, men eg hugsar ikkje kvar.

 

Link to comment
Share on other sites

Har ikke termometer og savner det ikke. Nå om dagen fyrer jeg med propanbrenner,! temperaturen varier garantert så det holder men kulene er det ikke noe feil med.

Trikset med Lee gryta var/er å holde noenlunde jevnt nivå. Har en kasse med greier som var ment for å bygge pid-styrt gryte. Masse info på http://castboolits.gunloads.com om slike prosjekt.

 

Link to comment
Share on other sites

Har brukt en del PID kontrollere i forbindelse med ølbrygging. Har også bygd et par sous vide kontrollere som jo strengt tatt er ei smeltegryte med veldig lav temp.

 

Kjøper de fra aliexpress.com. Koster omtrent ingenting. Bare husk å sjekke temp området for både PID og føler.

Link to comment
Share on other sites

Sleit meg igjennom en drøy times bygging for dummies på youtube, denne var sinnsyk basic fra avisolering og forklaring av hvordan kabelsko skulle monteres. Men det var vel egentlig ei grei innføring i koblingsmåten/sammenstilling som egentlig ikke er noe hokus Pokus. Har bestilt alt på ebay utenom bryter og sikkringsholdere, venter på delene så blir boksen bestilt, litt usikker på hvor fysisk store mine komponenter er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...