Jump to content

Mini fisketur på Hardangervidda - tips?


fredrik

Recommended Posts

Hei

Fra mandag har jeg fått uventet fri i et par dager og vil utnytte den fineste årstiden på fjellet.. Velger å ta med fiskestanga og teltet foran hagla denne gangen.

 

Er det noen tips til område hvor jeg kan parkere, gå noen få km inn på vidda hvor jeg finner noen fine, gjerne små, vann? 

 

Har sett litt på nordsiden av rv7, vest for Dyranut. Krossdalen. Kan det være noe?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kjører inn fra Dyranut til Tinnhølen (bomvei, 10 km-ish, ca 100 kr) så ligger Trondsbu turisthytte der. Flere høler nedenfor, og selve Tinnhølen litt innenfor denne - går an å fiske direkte her, men siden du sier du vil gå litt så skal det være bra fiskevann videre innover stien. 3-4 timers gange så er du på Sandhaug turisthytte. Hvis du ikke har vært her så kan det være en grei tur ut fra beskrivelsen din.

 

Krossdalen er også et greit alternativ, du kan kjøre et stykke innover på grusveien der - og går du langt nok kommer du innerst i Sysendammen. Mange plasser å teste forholdene der. Mener alle disse alternativene dekkes av fiskekort fra iNatur.no

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...