Jump to content

A-tec A12


gordon setter

Recommended Posts

  • 3 months later...

Noen som har praktisk erfaring med denne?  

Selv om jeg finner en kort hagle å sette den på, så blir det vel fortsatt en ganske lang og framtung kreasjon?

 

Vil smellet fra en 12/70 m/50cm løp + A12 oppleves vesentlig lavere enn f.eks en 20/70 m/ >=70 cm løp?

 

Er villig til å ofre litt estetikk (vel, med utgangspunkt i pumpe vs sideligger, så er jeg vel egentlig villig til å ofre all estetikk) for lavere smell, men det bør ikke bli for kronglete å skyte med. 

Hva er erfaringene? Hva slags jakt passer dette best til?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

En jaktkamerat prøvde en sånn han var mektig imponert. Men for å få full effekt må man skyte subsonic eller low noise haggelammo. Ikke akkurat noe å legge avgårde  etter hardskutt vilt etter med så lave hastigheter.  Men en vil jo helt sikkert dempe smellet godt på vanlig jaktammo også. Når du sier klokker og propper. Mener du da at du bruker hørselvern i tillegg til skumpropper?? Jeg har iallefall erfaring med MSR aktive hørselvern på jakt og de liker jeg ikke, mye vindsus/ dårlig lyd. Samt ukomfortable og klumpete  Mens min erfaring med  med Starkeys Soundscope er god. Minimalt med vindsus og god lyd. Samt fin demping. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...