Jump to content
spelltiurn

Spelltiurn's bildetråd

Recommended Posts

Fine bilder, du er glad i solnedganger og postkortbilder skjønner jeg! :wink: Prøvd makrofotografering? Kan åpne en spennende verden det og. Og bilder med litt dybde i, forgrunn-bakgrunn i harmoni.

Artig å se hva du får til. :D

Første rypa ligger i lyngen, kompisen står og speider..

IMG_0856_%28Medium%29.JPG

Ser du rypa? :mrgreen:

IMG_0861_%28Medium%29.JPG

Litt lettere å se når hun står med breisida til. Og som hun prater :D

IMG_0866_%28Medium%29.JPG

To sekunder igjen å leve...

IMG_0882_%28Medium%29.JPG

...før ei kule fra .222 slår inn fra 45 meters hold.

IMG_0884_%28Medium%29.JPG

Fullmåne i høstmørket

IMG_0966_%28Medium%29.JPG

Fullmåne og hytte i havgapet lengst nord

IMG_0984_%28Medium%29.JPG

Bålkos...

IMG_1079_%28Medium%29.JPG

Fasinerende med store bål..

IMG_1080_%28Medium%29.JPG

Hei du.. Har brukt ett tyve år gammelt Pentax speilrefleks på noen. Ett Nikon F-301 på noen.Pentax Optio wp på noen. Å jeg kjøpte meg ett Nikon D40 i mars som jeg bruker nå...

Mye handler om å være der på rett sted til rett tid. Samt ha ett øye for motiv. :)

Å fotoapparatet trenger ikke koste ett 5 sifret beløp :)

Edit skrivefeil...

Edited by Guest

Det var et utrolig godt svar, spelltiuren!! :D

Man kommer utrolig langt uten svindyrt og fancy utstyr. Om man har et øye for motiver, litt fantasi, og ikke minst en god porsjon fotoglede, så kommer blinkskuddene på rekke og rad, uansett utstyr! :D

Mye flotte bilder foresten, kjekt med slike tråder! :D

Pokker, ser jo nå at jeg la bildene mine i feil tråd! De skulle jo i den andre bildetråden!

Ikke meninga å besudle tråden din, Spelltiurn, det er jo tydelig at selv den beste kan gjøre feil :wink:

Og du skal ha skryt for gode bilder. Mange motiver å hente i de dype skogene der du holder til :D

Ikke noe problem neon77, fine bilder forresten.

Det Nikon 301 kameraet som jeg tok mest bilder med før jeg entret digitalverden betalte jeg 4 sekker ved for, tror jeg det var.

Bjørkeved vel å merke :mrgreen:

Godt at du har tonet ned signaturen din. Disse er jo i utgpkt ikke til for at alle skal se hvem som har tatt bildene, men for at ingen skal kunne bruke dem ulovlig å slippe unna med det.

Godt at du har tonet ned signaturen din. Disse er jo i utgpkt ikke til for at alle skal se hvem som har tatt bildene, men for at ingen skal kunne bruke dem ulovlig å slippe unna med det.

Du har helt rett, men det tok sin tid å finne det ut kordan æ sku få den tonet ned. Men nå er den mye bedre. Så mulig æ redigere på di andre bildene som ligg ute etterhvert, men sånt tar tid.

Du har helt rett, men det tok sin tid å finne det ut kordan æ sku få den tonet ned. Men nå er den mye bedre. Så mulig æ redigere på di andre bildene som ligg ute etterhvert, men sånt tar tid.

Sånn sett så går det jo likevel an å rappe bildet og beskjære bort navnet.... Men skjønner hvorfor du vil ha navnet ditt på noen av disse bildene! De er virkelig fine.

Alt går jo selvfølgelig ann å gjøre. :)

Synes nå det er arti å dele naturopplevelser med dere :-)

Autofokusen fungerer bra, men batterikapasiteten er jo dårli i slik kulde. Jeg bruker å ha batteriet i votten når jeg ikke tar bilder.

Prøv å ikke bruk autofokusen, du sparer sikkert litt strøm på det. Og skjermen bak trekker vel litt strøm, den blir vel grøtete og treg i kulda også?

Prøv å ikke bruk autofokusen, du sparer sikkert litt strøm på det. Og skjermen bak trekker vel litt strøm, den blir vel grøtete og treg i kulda også?

Skjermen fungerer faktisk bra i denne kulda.