Jump to content

Spelltiurn's bildetråd


spelltiurn

Recommended Posts

Flotte bilder! Nydelig der oppe i nord! :D

En del støy på noen av bildene... tatt med høy ISO?

 

Takk. Ja høy ISO kombinert med at det er negativer som er scannet. Tar enda naturbilder med "gammeldags" speilrefleks kamera. Har ett digitalt pocket kamera men blir litt hipp som happ om bildene blir gode. Går med planer om å bli moderne med digitale speilrefleks greier. :) Flere av bildene i tråden er tatt med ett 20 25 år gammelt Pentax kamera. Har ett gammelt Nikon F-301 nå. Som jeg byttet til meg for noen sekker ved. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du hoster opp 300 - 400 vedsekker, så har du sikkert et utrulig godt digitalkamera og objektiv.. :D

 

Ja scanning og høg ISO er ikkje den beste kombinasjonen. Men du har fått fram naturen, landskapet og lyset, det er det som er vakkert, sjølv om det er støy på bildene... Flotte bilder.. :D

Link to comment
Share on other sites

Giron= Rype

Pokker, jeg har lurt litt på det nicket der, og forestilt meg alle mulige lure forhistorier. Jeg landet på en som omhandlet en post/bankgiro med en fillesum du aldri fikk betalt i tide, og som på toppen av det hele førte til en masse trøbbel og bortkastet tid, men som til slutt gjorde at du (i forliksrådet eller noe slikt) traff ditt livs utkårede.

 

Jaja - så feil kan man altså ta :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...
Fat dog, ikke gi en halvtullat finnmarking ideer nu :) Men en kalender me natur, hund å jakt har jeg tenkt på faktisk. Så får vi se..

Til dere andre, tusen takk for skrytet. :) Å komenter gjerne feil eller ting som kunne vært gjort bedre eller annerledes med bildene. :)

 

Ja slutt å poste slike bilder til folk som er på jobb!!!! rett og slett offentlig mobbing dette!!!!!!!!!! :D:D:D:D:D:D:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Heeelt rått!

Jeg må informere deg om at vi skal et par stykker til dalen i helgen igjen - for nytt storfuglforsøk!

Denne gangen satser vi på visuell kontakt i alle fall :mrgreen:

Fortsett med de flotte bildene - nesten så man bor på feil side av fjorden...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Fine bilder Spelltiurn! En ting som jeg ikke liker er de 'vannmerkene' du har satt nede i høyre hjørne. Det finnes programmer som gjør dette mye mer elegant, og som ikke dominerer bildet i så stor grad. Jeg mener at bildene dine er for fine til å skjemmes av denne 'klumpen' nede i hjørnet.

 

Jeg vet forresten hvorfor du har den der.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...