Jump to content

Regjeringen vil forby to-hånds automatvåpen


einherje

Recommended Posts

Akkurat nå, joska skrev:

 

Det var vel ikkje noko bombe frå den kanten. Sjølvsagt kunne det vore verre. Men jaggu kunne det ha vore mykje betre også. Slik som forslaget ser ut no så kjem vi skyttarar dårlegare ut på praktisk talt alle punkt. Kan ein verkeleg nøye seg med at det "kunne vore verre"??

Det lov å være misfornøyd. Men resultatet er at vi fortsatt har vide og gode muligheter for både jakt og sportsskyting, om loven blir slik den er foreslått. 

 

Det er nok mulig resultatet kunne ha blitt bedre. Men jeg ser ikke helt hvordan og på hvilken måte. På samme måte som jeg ikke har sett de som mener alt skulle vært helt anderledes i komiteene, møtene, høringene... 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Tja, hva kan man påvirke? I følge enkelte her så skal vi ta til takke med det vi får servert, med eller uten Vaselin.

Du kan påvirke din stortings politiker, slik at forlaget ikke stemmes igjennom slik det er pr nå.  Men da må man nok henvise til dr alternativene som ligger i innstillingen.

 

Link to comment
Share on other sites

11 minutter siden, Hassel skrev:

Det er forøvrig ikke foreslått en sportsvåpengarderobe. Det er overlatt til forskriften å komme med bestemmelser her. Og her kan man f.eks legge aktivitet og behov som grunn for erverv, slik det er pr i dag.

 

Poenget er at det gis hjemmel for en slik garderobe i forskrifts form, noe dagens lov ikke gjør. Loven inneholder kanskje ikke noen formaning om at det SKAL settes en slik grense, men den legger helt klart opp til det.

 

Link to comment
Share on other sites

22 minutter siden, Hassel skrev:

Det er forøvrig ikke foreslått en sportsvåpengarderobe. Det er overlatt til forskriften å komme med bestemmelser her. Og her kan man f.eks legge aktivitet og behov som grunn for erverv, slik det er pr i dag.

 

 

Dagens praksis har ingen heimel i dagens lov. Det er nok der denne paragrafen kjem inn i bildet. Og gir byråkratane fullmakt til å innføre ein sportsvåpengarderobe om dei skulle ønske det.

Edit: Erlend var kjappare ute.

Edited by joska
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, DoctoRoy skrev:

Det er nettopp det som gjøres ved den nye våpenloven. 

 

Nå var da virkelig våpnene til ABB ervervet helt lovelig. Selv Mini-14en. 

 

Så du får ha unskyldt at ekstremt grovt misbruk av lovlig ervervet våpen faktisk får en konsekvens for resten av oss. Beklagelig, men slik fungerer verden. 

Link to comment
Share on other sites

Store organisasjoner som NJFF burde arrangert demonstasjoner og skapt mediaoppmerksomhet. Folket trenger å informeres med fakta. Slik det er nå blir vi motarbeidet av media, utenom de tilfellene hvor det er snakk om over-under hagler og boltrifler. Uten støtte i befolkningen vil vi bli oversett, glemt og frarøvet. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, Andreas84 skrev:

Store organisasjoner som NJFF burde arrangert demonstasjoner og skapt mediaoppmerksomhet. Folket trenger å informeres med fakta. Slik det er nå blir vi motarbeidet av media, utenom de tilfellene hvor det er snakk om over-under hagler og boltrifler. Uten støtte i befolkningen vil vi bli oversett, glemt og frarøvet. 

Fakta er vel en til dels oppmykning av eksisterende regelverk. I §15 åpnes der opp for at 18 åringer skal kunne få lov til å erverve håndvåpen. Jaktvåpengarderoben foreslås økt med 33%.

 

Når det kommer til dette med hjemmebesøk så skal det bli interessant å se om noe lensmanns- eller politidistrikt kommer til å følge opp dette. Skal du komme uanmeldt så fordrer jo det at våpeneier faktisk befinner seg i hjemmet sitt. Så rent praktisk har man ingen garanti for at man kommer inn for å gjøre jobben sin i det hele tatt. Når er det mest sannsynlig at folk er hjemme? Jo, på kveldstid og i helger. Som kjent så har jo de lokale kontorene enorme budsjett, plenty med ansatte og ingenting annet å sette fingrene sine i. Så hvis mitt lokale lensmannskontor har lyst til å droppe alle andre saker for å komme innom på besøk for å bli opplyst i hvordan våpen og ammunisjon skal oppbevares ihht lovverket, så er de mer enn velkommen. Som andre har nevnt, de skal få kaffe og kake

Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, hk75 skrev:

Så hvis mitt lokale lensmannskontor har lyst til å droppe alle andre saker for å komme innom på besøk for å bli opplyst i hvordan våpen og ammunisjon skal oppbevares ihht lovverket, så er de mer enn velkommen. Som andre har nevnt, de skal få kaffe og kake

Ta imot politistaten med åpne armer. Sikkert lurt å smiske med kaffe og kaker også.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ABB var en gærning som brukte ni år på å planlegge nedrigheten sin. Han brukte de metoder som var tilgjengelige. Punktum. Ferdig diskutert.

Jeg nekter å bruke terrorvirksomheten hans som argument for eller mot noe som helst. Det var ikke en impulshandling, det var ikke begrenset til bruk av rifle/pistol, det er ingen lov som hadde forhindret dritten i å utføre et eller annet. Han gjorde det han kunne for å få viljen sin. Ingen våpenlov eller noen annen lov hadde forhindret at det bikka over mellom øra hans, og hans valg av redskap var ikke utslagsgivende for noe annet enn at han ikke traff noen på langt hold.

 

Så lenge han ikke gikk inn i ei pantelånersjappe, plukka opp en Mini-14 og begynte å skyte kunne det ikke stoppes av en lov om søknadsplikt.

Så lenge han hadde ni år på seg, mekket bomber, skrev fantasifortellinger og laget uniform kunne han hatt med seg en spesialmekka AR-15 med tønnemagasin og god kikkert og skutt alt han så til lands og til vanns, så det er ikke noe argument for oss heller.

 

Kan vi være så snill å slutte å late som om ABB er et argument for ene eller andre siden?

Kan vi la svinet råtne bak murene uten å ofre ham en tanke?

 

Hvis noen våpenmotstandere prøver å dra 22-juli-kortet sitt mot meg blir jeg forbanna. Fordi han var et så spesielt tilfelle som brukte så lang tid på terroren sin at det går ikke ann å diskutere Mini-14 eller lange magasiner eller noe som helst med ABB som bakteppe. Det går bare ikke.

  • Like 2
  • Thanks 6
Link to comment
Share on other sites

17 minutter siden, hk75 skrev:

Når det kommer til dette med hjemmebesøk så skal det bli interessant å se om noe lensmanns- eller politidistrikt kommer til å følge opp dette. Skal du komme uanmeldt så fordrer jo det at våpeneier faktisk befinner seg i hjemmet sitt. Så rent praktisk har man ingen garanti for at man kommer inn for å gjøre jobben sin i det hele tatt. Når er det mest sannsynlig at folk er hjemme? Jo, på kveldstid og i helger. Som kjent så har jo de lokale kontorene enorme budsjett, plenty med ansatte og ingenting annet å sette fingrene sine i. Så hvis mitt lokale lensmannskontor har lyst til å droppe alle andre saker for å komme innom på besøk for å bli opplyst i hvordan våpen og ammunisjon skal oppbevares ihht lovverket, så er de mer enn velkommen. Som andre har nevnt, de skal få kaffe og kake

Dette kan de sette bort til brannvesenet - som annet de har ansvar for.

Link to comment
Share on other sites

8 minutter siden, Andreas84 skrev:

Ta imot politistaten med åpne armer. Sikkert lurt å smiske med kaffe og kaker også.

Hadde vi levd i en politistat så hadde du merket det. 

 

Når det kommer til utpreget fronting i media så er det ikke sikkert at det ville gavnet vår sak i disse tider i det hele tatt. Husk på at er man medlem i NSF og DSSN så skal der ikke så allverdens til med aktivitet for å erverve rundt regnet 20 håndvåpen. Er man litt ekstra på i noen av grenene så vanker der fort en mulighet for 6-7 reservevåpen også. Slenger man på noen AR-15, et par AR pumperifler og en håndfull jaktrifler så vil nok mannen i gata som ikke har våpen syntes at det virker som en god tanke...

Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, hk75 skrev:

Hadde vi levd i en politistat så hadde du merket det. 

 

Når det kommer til utpreget fronting i media så er det ikke sikkert at det ville gavnet vår sak i disse tider i det hele tatt. Husk på at er man medlem i NSF og DSSN så skal der ikke så allverdens til med aktivitet for å erverve rundt regnet 20 håndvåpen. Er man litt ekstra på i noen av grenene så vanker der fort en mulighet for 6-7 reservevåpen også. Slenger man på noen AR-15, et par AR pumperifler og en håndfull jaktrifler så vil nok mannen i gata som ikke har våpen syntes at det virker som en god tanke...

Så med andre ord så ønsker du ikke en økning i antall skyttere? Du ønsker ikke en sport i vekst? Du ser helst at sportsskyting blir sett på som en slags udde lyssky aktivitet som kun noen få merkelige skapninger driver med? Det er akkurat den holdningen som gjør at sportsskytterne er lette å overkjøre i dag.

 

En sport som ikke er i vekst og ikke har bred forankring i befolkningen klarer ikke å overleve lenge.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Andreas84 skrev:

Ta imot politistaten med åpne armer. Sikkert lurt å smiske med kaffe og kaker også.

 

xD ... så lenge mann oppfører seg «normalt» eller med «normal folkeskikk» i det offentlige rom, oppbevarer våpen og ammunisjon etter instruks i paragrafer, så ser jeg ingen grunn til å frykte blåskjortene! 

De er på lik linje som alle andre ansatte i samfunnet stemplet inn for å utføre ett arbeid. Jeg kan tenke meg at med dagens overflod av ressurser til Politi og lensmannskontorer i distriktene så blir nok ikke hjemmebesøk til alle landets jegere første prioritert ...

 

Smisking er jeg ferdig med, men kaffe har jeg alltid. Vær forsiktig med kake(r) da dette kan misforståes og tolkes som en invitasjon. 

Link to comment
Share on other sites

Tiltroen til staten og Politiet er iallfall høy. Jeg har sett mye kreativ hjemmelsbruk i politiet, men det slipper vi nå. Nå kan jeg bane meg vei inn i ca. 6000000 tusen norske hjem når jeg måtte ønske det uten å måtte krangle med jourhavende halve natten. Dette blir spesielt bra i de tilfeller der jeg egentlig er ute etter noen andre i husstanden (sønn, datter,  andre i familien eller leieboere som ikke har separat dør),  men ikke klarer å bevise skjellig grunn. Har far eller mor våpen får jeg en "hvit inngang". Det blir selvfølgelig ikke en fullverdig ransaking, men mye bedre en ingenting. Det er rart hvor mye man kan finne ut om folk ved å ta en titt inn i huset deres.. 

 

Nei dere. Det er noen her som trenger en god dose med klassisk opplysningsfilosofi. Kan anbefale Om friheten av John Stuart Mill og Two Treatises of Government av Locke. Disse verkene er fra 17 og attenhundretallet, så hvis du liker nyere verker eller romaner har Georg Orwell flere gode. Hvis man ikke liker å lese er selvfølgelig ex phil på universitet en mulighet..

Edited by skog
  • Like 8
  • Thanks 5
Link to comment
Share on other sites

7 minutter siden, klabbogbabb skrev:

Så med andre ord så ønsker du ikke en økning i antall skyttere? Du ønsker ikke en sport i vekst? Du ser helst at sportsskyting blir sett på som en slags udde lyssky aktivitet som kun noen få merkelige skapninger driver med? Det er akkurat den holdningen som gjør at sportsskytterne er lette å overkjøre i dag.

 

En sport som ikke er i vekst og ikke har bred forankring i befolkningen klarer ikke å overleve lenge.

Har aldri sagt at jeg ikke ønsker en økning i antall skyttere. Hadde satt stor pris på om der hadde blitt flere av oss enn der finnes i dag, spesielt aktive skyttere og aktive jegere. Men som andreas84 skrev "store organisasjoner som NJFF burde arrangert demonstasjoner og skapt mediaoppmerksomhet". Jeg stiller meg tvilende til om demonstrasjoner vil gi et bedre mediabilde av oss enn hva som frontes i dag.

Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, hk75 skrev:

Har aldri sagt at jeg ikke ønsker en økning i antall skyttere. Hadde satt stor pris på om der hadde blitt flere av oss enn der finnes i dag, spesielt aktive skyttere og aktive jegere. Men som andreas84 skrev "store organisasjoner som NJFF burde arrangert demonstasjoner og skapt mediaoppmerksomhet". Jeg stiller meg tvilende til om demonstrasjoner vil gi et bedre mediabilde av oss enn hva som frontes i dag.

Ikke innfør begrepet aktive jegere, da må det mere vilt til enn det som er tilfelle etter for mye ulv, for mye hogst og for mye drittvær om våren ,forsommeren og vinteren.

Link to comment
Share on other sites

Det fortsatt ikke vedtatt noe som helst om hjemmebesøk, med eller uten varsel, eller våpengarderober for verken jakt eller konkuranse.

Jeg har i allefall fått et hyggelig svar fra venstre om at min henvendelse er mottat, og at forbundets sysnpunkter blir sent vider.

Strategisk er jo mitt råd, at man er skrekklig høffelig, og om man har forslag til noe, ta utgangspunkt i de alterantivene som komiteen har lagt frem og oppmuntere til å stemme på disse, både for å bli kvitt tvungen avhendig og få tilbake forhåndsvarsel.

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, jeaant skrev:

Ikke innfør begrepet aktive jegere, da må det mere vilt til enn det som er tilfelle etter for mye ulv, for mye hogst og for mye drittvær om våren ,forsommeren og vinteren.

Gidder man å anstrenge seg til så pass å betale jegeravgiften, og kanskje et dagskort eller så, så er man i så forstand aktiv. Hvor vidt man skyter noe eller ei, er så som så.

Link to comment
Share on other sites

Nei jeg betaler ikke jegeravgiften når jeg ikke jakter. Her jeg bor skulle det vært ut døra skogsfugljakt. Det er det ikke. Vi så en gammal tiur første året vi bodde her. (2011) Etter det har vi ikke sett i fjær. Det er ikke forsvarlig å jakte skogsfugl her hvis det i det hele tatt er mulig. Elg har vi ikke sett siden 2011 bare bein som ulven har gnagd på. Hare spiser jeg ikke så da skyter jeg den ikke heller.

Edited by jeaant
skleif
Link to comment
Share on other sites

Vi er fortsatt en ost på bordet:

Rundskrivforfatterne får garantert nye høvler for å fortsette på fra et før nedhøvlet emne. De sliper nok sine høvler skarpere og vil nyte sine oppgaver. Vi må bare presse på våre organisasjoner og politikere så langt det går.

Det skumle er hva Brussel kommer med etter hvert, de kommer ikke til å stoppe. Våre "folkevalgte" har satt norske lover bak EU-direktiver som kommer først. Der vi har muligheter er først og fremst her hjemme, det som kommer fra utsiden setter oss sjakk matt. 

Ost.JPG

Vi tåler ikke uendelige jafs....

Edited by Vaquero
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Erlend Meyer skrev:

Når det gjelder våpengarderobe kom jeg plutselig til å tenke på denne saken fra 2008:

Avslag2.png.e1649dae5083e0ace1e7877cc81efc01.png

 

Den gangen ga de seg fort, men det tyder jo på at tanken om et tak på antall våpen ikke er nytt for forvaltningen.

Dette med å gå etter antatte framtidige regler er jo en morsomhet i seg selv. Vi vil gjerne høre hva folk som eventuelt søker på mini 14 fra nå og framover får til svar. Del det for all del her.;)

Link to comment
Share on other sites

Faktisk har vi valgt en svært streng implementering av EU-direktivet. I følge direktivet hadde det vært helt greit å tilate AR-15 med 10 patroners magasin til jakt uten andre reguleringer en det vi har i dag. Europeiske våpeneiere ble også lovet at direktivet ikke skulle ramme de som alerede er i besittelse av slike våpen, så Norge går nå mye lenger en EU.. 

 

 

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Erlend Meyer skrev:

Når det gjelder våpengarderobe kom jeg plutselig til å tenke på denne saken fra 2008:

Avslag2.png.e1649dae5083e0ace1e7877cc81efc01.png

 

Den gangen ga de seg fort, men det tyder jo på at tanken om et tak på antall våpen ikke er nytt for forvaltningen.

2008:

Slike skrivelser får meg til å føle meg som en undersått selv om jeg nitidig utfører mine borgerplikter og overholder nasjonens lover etter beste evne.

 

Skulle privatperson vært endret til undersått?

Edited by Graakall
La til siste setning.
Link to comment
Share on other sites

Det jeg syns er slapt er at ingen av de store skytterorganisasjonene ikke maner til kamp ( verbalt vel og merke) mot dette. Men at vi må organisere oss selv, slik som på dette forumet.

Spesielt slapt er njff sitt utsagn:

"Vi støtter innstramminger som har en sikkerhetsmessig gevinst, uten å ramme lovlig aktivitet. God våpenkontroll er alle tjent med."

Det jeg leser her er at de anser alle som jakter med halvauto er "løse kanoner på dekk".

De vil ikke få ett rødt j@>|a øre av meg lenger. 

  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Vi har fortsatt mulighet til å påvirke. Størst påvirkning får vi, som Hassel korrekt skriver, hvis vi formulerer oss korrekt, klarer å samle oss om et eller to punkt og holder oss til en av de saker som allerede er problematisert av mange. I likhet med NSF synes jeg varslingsplikten er den viktigste. Den er også den mest prinsipielle av sakene.

https://www.skyting.no/2018/02/28/nsf-kritisk-til-lovforslag-om-fjerning-av-varslingsplikt-ved-kontroll-av-vapenoppbevaring/

 

Personer som begynner å snakke om politistat fører bare til at politikerne mener lovene bør være enda strengere.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Det er absolutt noen pragmatiske og positive sider ved forlaget.

Som foreksempel:

Utvida jaktvåpen garderobe. Får bare håpe at hva som kan være særskilt, behov beskrives i forskrift. Og at dette ikke lenger er opp til hver enkelt saksbehandler å finne ut. Mulig det allerede er retningslinjer på dette, men de er da så hemmelige at det ikke kan opplyses om ved direkte spørsmål.

Muligheten for studenter og pendlere til å oppbevare våpen der de studerer og jobber, har vært etterspurt lenge og er meget velkommen.

 

Det jeg stiller meg mest skeptisk til er at så mye skal reguleres gjennom forskrift og rundskriv. Det er i praksis en ansvarsfraskrivelse, som åpner opp for at skruen stadig strammes til. Det er ingen grunn til at POD skal forandre sin praksis på dette området, der vi har opplevd at det strammes inn mer enn det som kanskje er rimelig i forhold til gjeldende lov. POD ser ikke på lovlig privat våpen innehav som utelukkende uproblematisk, og ønsker å begrense antallet våpen ute i samfunnet. Dette synet har de nok også meget god politisk "backing" på. Dette fokuset på hvor mange og hvilken type våpen folk har, tar fokuset noe bort fra det som er viktig. Nemlig hvem som har våpen, og om det er forandringer i deres livssituasjon som tilsier at de ikke bør ha det lengre.

 

At 48 timers forhåndsvarsel er tatt ut av loven er forkastelig. Jeg er ikke bare skeptisk til dette, jeg er dypt opprørt.

Ved mistanke om misbruk eller at en person har blitt uegnet til å ha våpen. Kan man også i dag (heldigvis) gripe inn forholdsvis umiddelbar. Og da det er nok ikke siviltansatte saksbehandlere eller en ubevæpnet patrulje som kommer på døra. Nå kjenner jeg bare til et par tilfeller, men tjenestemenne som foretok disse beslaga kom fornuftig nok bevæpnet og med fullt sikkerhetsutstyr. Når de har fått melding om at folk er mentalt ustabile, voldlige eller har truet med våpenbruk, er det lurt med litt normal hms-tankegang.

Dette er egentlig en merkelig sammenblanding av situasjoner som ikke har noe med hverandre å gjøre. Det er forskjell på en oppbevaringskontroll og å frata uegnede personer skytevåpen.

 

Og nei, jeg kommer absolutt ikke til å by på kaffe. Da må de inn på kjøkkenet eller stua og der har de absolutt ikke noe å gjøre. Der har jeg hverken ammo eller våpen. Skapet står ikke veldig langt unna ytterdøra, det er dører som kan lukkes inn til alle andre rom. Dette nettopp mtp kontroll. For fremtiden blir det vel da å holde ytterdøra låst  til enhver tid, og  å kjøpe et lite ekstra våpenskap til å ha på soverommet. Slik at jeg slipper ubehagelige overraskelser i revejaktsesongen. Egentlig håpløst at en må innføre slike idiottiltak pga ordensmakten, når det er såpass fritt for kriminalitet her at nøklene kan stå permanent i bilen. Og det heller ikke er nødvendig å låse døra når jeg reiser på ferie.

 

 

Link to comment
Share on other sites

”Du må ikke sitte trygt i ditt hjem
og si: Det er sørgelig, stakkars dem!
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer deg selv!”

 

Dette skrev Arnulf Øverland i 1937

 

Min bestefar hadde gremmet seg over dagens politikere, og deres destruksjon av det de kjempet for

 

Ja, det kunne vært verre, men det kunne f@en meg vært mye bedre også!

La de folkevalgte få høre hva folket har å si.

 

Husransakelser har ikke blitt gjort siden okkupasjonen, og som @skog som arbeider i blått skrev over her de trenger ikke bruke kreativiteten for å kontrollere hva som skjer innenfor husets 4 vegger lenger. Takk til privatlivets fred, det var hyggelig så lenge det varte.

  • Like 3
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Effekt? Ingen, fordi vi kommer ikke til å gjøre det.

Men... Hvis alle, inkludert min far som hater alt som er plast eller halvauto eller lyddempet og alle hans meningsfeller, hadde søkt på en Mini 14 og fortalt alle som ville og ikke ville høre på at dette gjorde de i solidaritet med resten av de lovlydige borgerene som får skylda for terrorismen i verden...

 

Kanskje noen hadde fattet et poeng eller to.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Solidaritet fra gubbevelde er vel noe vi også kan drømme om. 

De gir, på lik linje med njff, blanke så lenge brekk hagla og mauser'n/sauer'n er trygg. 

Vi er alene i en telefonkiosk med en tungvektsbokser kalt staten. Så vi får spille "spillet" med alle usportslige triks oppi ermet. 

Så vis noen kommer på en måte vi kan treneere hele saksgangen, lytter jeg.

Edited by TaueBill
Leif t. Rykk
Link to comment
Share on other sites

9 minutter siden, jeaant skrev:

Jeg vet ihvertfall hva jeg skal kjøpe meg hvis jeg må levere minien for å unngå ullersmo når det blir oppdaga, og det skal jeg holde kjeft om hva er så det ikke blir forbudt det også.

Men halvautomatisk er det ikke.;)

Lurer på hvor mange hadde fått hakeslipp ved storviltprøva om en hadde møtt opp med en Troy par og D-mag.

Spraya den i FDE/ODgrønn på purr F.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

49 minutter siden, nhd skrev:

I likhet med NSF synes jeg varslingsplikten er den viktigste. Den er også den mest prinsipielle av sakene.

Jøss...... Hva skjedde?.... Oppdaget du at det var tom for kaffe på kjøkkenet? Eller var det alle kompisene i forbundet ditt (de som tar alt med knusende ro) som klarte å få deg våken?

  • Like 1
  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, TaueBill skrev:

Lurer på hvor mange hadde fått hakeslipp ved storviltprøva om en hadde møtt opp med en Troy par og D-mag.

Spraya den i FDE/ODgrønn på purr F.

 

Hadde ikke giddet spørre hva det var engang....

Bli ferdig med å late som alle er i mot dere stakkarer med halvautorifler, sannheten er at de fleste bryr seg fint lite om hva dere skyter med.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, 32-40 Win. skrev:

Jøss...... Hva skjedde?.... Oppdaget du at det var tom for kaffe på kjøkkenet? Eller var det alle kompisene i forbundet ditt (de som tar alt med knusende ro) som klarte å få deg våken?

Det er mulig å tenke nyansert på en sak. Les den første setningen i mitt forrige innlegg.

Ja, jeg synes det med varslingsplikten en problematisk rent prinsipielt i en rettsstat, og jeg vil gjerne at varslingsplikten består. På den annen side hvis nåværende forslag består, vil jeg a) formode at politiet ikke misbruker muligheten og b) skulle de likevel komme, vil de oppleve at jeg aldri er tom for kaffe.

Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, nhd skrev:

. Les den første setningen i mitt forrige innlegg.

Ja, jeg synes det med varslingsplikten en problematisk rent prinsipielt i en rettsstat,

Syntes så tydelig jeg leste (litt lenger oppe) at du gjerne skylte ned disse prinsippene med både Munkholm, kaffe og Spekemat?..... Hvis det å tenke nyansert er det samme som å komme på bedre tanker.... så gir jeg tommel opp for det.👍

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...