Jump to content

Erfaring med Biltemas avstandsmåler?


Erlend Meyer

Recommended Posts

http://www.biltema.no/no/Fritid/Jakt/Kikare-och-Kompass/Avstandsmaler-2000034612/

 

Finner lite om den her inne, er det virkelig ingen som har testet den? Kunne trengt en rimelig sak, primært til kortere hold (22/sub etc). Om den faktisk måler 500m i godt vær er jeg mer enn fornøyd.

 

Eller er det bedre alternativer i samme prisklasse jeg heller burde se på?

Edited by Erlend Meyer
Link to comment
Share on other sites

51 minutter siden, Erlend Meyer skrev:

http://www.biltema.no/no/Fritid/Jakt/Kikare-och-Kompass/Avstandsmaler-2000034612/

 

 Kunne trengt en rimelig sak, primært til kortere hold (22/sub etc). Om den faktisk måler 500m i godt vær er jeg mer enn fornøyd.

Bør kanskje "gå andre veien" og se hvilken nøyaktighet som er nødvendig for ditt bruk. Jeg kjøper gjerne rimelig våpen og utstyr. Men jeg må ha tro på at det innfrir mine krav. ellers er det bare til ergelse og kanskje også bortkastede penger. :)

 

Editt: Skrev noe i begynnelsen her, uten å tenke meg om.:(  Har slettet det.

Edited by Geco5
Link to comment
Share on other sites

Guest T3mann

Har eid en slik Biltema måler, klarer å lese avstanden til en 40X40 gong på 460 meter i godt vær. Vil si den er grei nok ut til 300 meter, men den sliter med å måle på mål med dårlig signatur som en lyngtue eller liknende på litt hold over 200 meter. Den har heller ikke opplyste tall eller retikkel.

Link to comment
Share on other sites

Har en slik selv på 2. året, storfornøyd til mitt bruk (måle avstand ved innskyting, måle avstander ved elgpost, rådyr på jordet etc.). Har aldri eid eller brukt avstandsmålere tidligere, så jeg har ikke noe å sammenligne med.

Har målt avstander over 600 meter mot husvegg. Hadde riktig nok problemer å måle avstand en gang det var tåke, glemte da at den hadde tåke modus, så den har jeg ikke testet. Nøyaktigheten skal tror jeg er ganske god, stemmer bra

med avstandsmålinger i diverse kartprogrammer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har en sånn billigmåler, fikk den i gave, litt usikker på om det er biltema eller Kjell&co den er kjøpt på, men den ser temmelig lik ut som den i biltemalinken. Har bare brukt min til vurdering av luftgeværmål på 5-75meter, men den har ikke gitt noe trøbbel.

 

Det eneste jeg har å bemerke er at jeg blir litt "rar" i øya av å bruke den, men det blir jeg av mange optiske instrumenter som microskop og stereoluper også.

Edited by evert
Link to comment
Share on other sites

Guest T3mann

Vil bare tilføye at den måler korrekt. Gongen som jeg målte til 460 meter, står faktisk på 460 meter. Er verifisert av flere kostbare avstandsmålere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...