Jump to content

Todelt stokk til Blaser R93


MacJoJo

Recommended Posts

Er på jakt etter ny stokk til min Blaser R93.  Denne har todelt stokk.

Kan tenke meg noe med mer rett-opp-og-ned pistolgrep, gjerne også noe tykkere pistolgrep enn orginalt, og med justerbar kolbekam.

 

Finnes det GRS- eller KKC-stokk til denne?  Har ikke funnet noe fornuftig!  Finnes det evt noe annet som er brukandes?

Hvor kan det evt skaffes?

 

Vurderer å lage min egen, men trenger da en orginal trestokk (todelt) ikke med svinerygg, må være rett stokk.

Om noen har en slik stokk liggende å slenge tar jeg gjerne over den. 

Pga at den skal gjennomgå omfattende ombygging trenger den ikke være fin i det hele tatt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

msteiro: takk for svar. 

 

Men, standard GRS og KKC leveres ikke som todelt, i alle fall ikke som jeg har sett. 

Om disse enkelt kan modifiseres tviler jeg på, innfestingen mellom låskasse og kolbe er annerledes. 

Sannsynligvis enklere å modifisere en orginalstokk til å passe mitt bruk. 

Link to comment
Share on other sites

Blaser r93 kom også i sin tid med takedown stokk (noe i likhet med sauer 202). Får du tak i en tacedown modell og en GRS eller KKC så vil du kunne klare å bygge en. Men den modellen er nok svært vanskelig å få tak i og den kom ofte i mer kostbare versjoner. Da blir spørsmålet hvor mye du ønsker det, for kostbart blir det sannsynlighvis. Hadde heller prøvd å komme i kontakt med noen som kan bygge en stokk til deg, sånn som du ønsker. Basert på den vanlige låskassesystemet. Men alt kommer an på hvor mye en ønsker å legge i det. Legger ved ett bilde av en takedown for moro skyld. 

IMG_2138.PNG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...