Jump to content

Gåsejakten 2017


mortenrune

Recommended Posts

Ser og en god del gås. Problemet er at jakta begynner npr flesteparten er dratt sørover. Og at de aller fleste grunneiere ikke gir tillatelse til jakt på sine eiendommer av ymse årsaker. Det er synd, da lokking av gås er noe av det mest spennende som er å gjøre på denne årstiden..

Link to comment
Share on other sites

Ja det er en merkelig forvaltning. Det klages å sytes over beiteskader og dritt, men å regulere jakta slik at man får gjort noe med problemet er vanskelig. Det blir som bønder som klager over at det gror over av skog, men ingen får hugge en pinne! (Her er unntak og jeg kjenner noen ganske få som gir vekk på rot)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har hatt 10-11 turer etter gåsen så langt i år, har vært nære på mange ganger, men de har alltid flydd over meg rett utenfor skuddhold.

På søndag var jeg ute og satt på post og ventet, og igjen fløy de 50 meter ifra.

Kjørte videre til neste terreng og der så jeg 8 grågås på ett flatt jorde 400 meter unna, 3 av de 8 sto vakt, så dette ble vrient.. Tok me meg kikkert og haglen og begynnte å snike meg innpå. Når det var 150 meter igjen måtte jeg legge meg helt ned og åle de siste 120 metrene, brukte nesten 1 time på dette. Var så sykt skjelven og sliten på slutten at jeg lå lenge og kikket på dem. Fikk endelig mot nok til å reise meg opp, og de reagerte på ett tiendels sekund. Fikk klemt av ett skudd på den største av dem, og den la seg ned og begynte å springe, skudd nummer to la den fint ned. 

 

Ufattelig digg å endelig lykkes med dette, mitt første år som jeger, så dette har vært mitt mål siden jeg startet. Neste gang tar jeg nok med .308`en xD

gås.JPG

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...