Jump to content

Kombi med Aimpoint


Henning24

Recommended Posts

Hei, har gått til anskaffelse av min første kombi i kaliber 12/7x57R og denne typen våpen har jeg ingen erfaring med fra tidligere. Jeg kjøpte den i håp om å få en grei børse til rådyrjakt. Jeg har satt på en Aimpoint Micro H2 og synes det ser bra ut sålangt. Det jeg ikke er helt sikker på er det med treffpunktet. Jeg ser jo for meg at jeg skyter inn rifleløpet på 100m, men er jo veldig i tvil om hvordan jeg skal få samkjørt det med hagleløpet på 20-25m. Her kan vel mye justeres ved riktig valg av patroner. Har jo sett flere som har kombivåpen med rødpunkt på og hvis noen har noen tips til patronvalg jeg kan prøve hadde det vært fint. 

 

Antonio Zoli 12/76 - 7x57R

kombi5.jpg

kombi2.jpg

kombi1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt kombi med Aimpoint Micro H1, funket bra på hold opp til 70m meter for min del,  men over det så slet jeg med å se forskjell på ungdyr/voksen, bukk osv. så byttet til Leupold VXR 1-4. Jeg skjøt bare inn rifleløpet på 100m og testet hagleløpet på 25m på en papp plate for å sjekke om også den var riktig og da gikk den midt i, men di har somregel justering:)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har omtrent det samme (identiske kaliber). Skyter inn og tar prøven på 100 meter. Tester hagla på papp på ca 20 meter og ser at treffbildet er bra nok til jakt. Om det hadde vært litt skjevt, får en bare holde tilsvarende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...