Jump to content

Ta med kjæresten på jakt?


Guest

Recommended Posts

Jeg skal ut på min første småviltjakt i høst og kjæresten er ivrig på å bli med.

Hun har ikke jegerprøven enda, og det er ikke snakk om opplæringsjakt eller at hun skal skyte, kun være med. Er dette OK?

 

Kan dette bli oppfattet som ulovlig opplæringsjakt når vi møter på folk? Er jo veldig ivrig på gjøre alt etter boka, fersk som jeg er.

Edited by Pedersen
Link to comment
Share on other sites

Du gjør ikke noe galt med å ta med deg kjæresten din på jakt, dette er helt innafor på alle måter.

 

Hvis du tenker at det er hyggelig at dere gjør slikt sammen (og det er det jo.) Så kan det være lurt å ta litt hensyn til henne når du er ute å jakter.

Klarte å kvele min kjæres interesse rimelig fort. Har et par kompiser som har gjort samme fadesen. Å være med en jaktidiot på tur i alle avhøl som finnes, uten å få tid til å ete eller nesten ikke lov til å snakke er ikke veldig fremmende for jaktinteressen.:(

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Kjempefint, tusen takk for rask respons.

 

Er veldig god kommunikasjon og kjemi her + at hun har veldig stor jaktinteresse i utgangspunktet, så dette tenker jeg skal gå fint. Dette blir vel like mye gåtur i skog og mark, og å håpe på noen skuddmuligheter, som det blir ordentlig jakt. Jeg setter likevel pris på tipset, og skal absolutt huske på det.

 

Håper din får igjen interessen etter hvert! (Og det jeg sa om oss var såklart ikke ment som noe pek til dere)

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...