Jump to content

Nytt avtrekk til remington 700 ADL .308win


JEEB

Recommended Posts

Hei,

 

jeg kjøpte en brukt remington 700 ADL med ett forferdelig avtrekk.

Har lyst til å kjøpe ett nytt avtrekk da jeg ikke tar sjansen på å justere det originale (lest så mye fælt om det)

 

Ser de har salg på Brownells nå, og med fri frakt itillegg så er det på tide jeg slår til. 

Leser at folk anbefaler Timney avtrekk, men det er jo flere å velge mellom. Noen som har noen tips til meg angående hvilket avtrekk jeg bør gå for?

Har sett på dette, og syns det ser greit ut

https://www.brownells.no/epages/Norge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Norge/Products/83362883000083/SubProducts/883000085

 

Noen bedre?

 

Edit:

Ringte Brownells, og da kom de innpå 2 stegs avtrekk eller jaktavtrekk. Har ikke erfaring med dette, så hva foretrekker folket her inne? Jeg kommer nok til å skyte en del på bane, men våpenet er beregnet for bruk på jakt.

 

Edited by JEEB
Link to comment
Share on other sites

Til jakt ville jeg hatt single stage (jaktavtrekk) uten tvil. 

 

Man kan gjøre en del med Remington avtrekket, men blir fort dyrt hos børsemaker og ikke sikkert du får det like bra som Timney. 

 

For min del tror jeg avtrekket er noe av det viktigste på riflen, et dårlig avtrekk fra skytter sin side gjør all annen presisjon i våpenet likegyldig.

Edited by msteiro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sjekk ut youtubevideoer som viser hvordan du justerer avtrekket kun ved å skru på skruene inni der. Mitt ble veldig bra da. Var en dyktig langholdsskytter jeg snakket med som anbefalte meg det fremfor å sette inn Timney og det funka fjell. Har nå ca 0 kryp og avtrekk på 800g. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Planen var egentlig å justere det originale, men jeg tar ikke sjansen på dette etter alle videoene og artiklene jeg har lest angående avtrekket til Remington. Det går sikkert bra i 99,9% av tilfellene, men det er ikke godt nok, desverre.

Bestilte nytt avtrekk i går, så får se hva jeg synes om 2 punkts avtrekk, har snakket med folk som foretrekker begge deler. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...