Jump to content

Benjamin titan nitro piston, treff og skyteteknikk?


ray87

Recommended Posts

Hei.

 

Har et nytt Benjamin titan nitro piston 4.5mm.

Skutt ca 50 skudd med det nå, og det ryker enda av det etter noen skudd.
Prøvd med hn barracuda 10.5gr og air arms i same tyngde.
Beste jeg har fått til er 3 skudd innenfor en 5 kroning og 2 skudd ble det 5-8cm imellom.
Neste 5 skudd serie får ca 8-10cm ctc.


Kan den bli bedre etter den er innskutt? Hvor mange kuler skal den gå før det skjer?

Skyter på bord med sandsekk under geværet på 20m.
Kikkerten fulgte med og er et centerpoint 4x32.

Forslag til hvilken skyteteknikk som er best til nitro piston?
Kjenner at det drar seg litt her og der på enkelte skudd.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

senk heelt, skuldrene.. 

Men, antar utifra brukernavnet ditt,  at du ikke skulle være helt ny på luftvåpen.

Var jeg deg, ville jeg sett på en ny børse som på alt annet ny, produsert maskinvare. Det må forsiktig kjøres inn. Gå seg rolig og jevnt til. I tillegg, så er hvertfall min erfaring at HN Baracuda er omtrent i middels kvalitet. AirArms ommerket fra JSB. Og kan variere.  Kikkerter på pakkeløsninger er nødvendigvis ikke spesielt høyt opp i kvalitet. Ikke noe avskrekkende med de resultatene, basert på momentene som nevn og helt ny ikkeinnskutt børse. Men gå for originale JSB kuler, spesielt Exact. De håndplukkes. Kulevalg avgjør svært mye. Den skal b.a. legge seg rolig og fint ned i kammeret - IKKE tvinges inn.  Røyk i fra stempelgevær vet jeg ikke særlig om, men hør med selger/butikken. Børsen er i utg.punktet helt greit, så vidt jeg vet. 

Edited by Zodiak
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...