Jump to content

picatinnyskinne sauer 200 str


Smenes

Recommended Posts

2 timer siden, Smenes skrev:

hadde håpet at det fantes noe som ikke boltes ned ovenfra, som er lett å ta av med kikkerten på, om man skulle hive på diopter. 

Det fins/fantes. De sitter ofte ikke nok fast, så de er blitt mindre vanlige.

HG sin er utvilsomt den beste, etter en Spuhr ISMS. Den er vel ideell, som den faktisk heter også

 

K

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, M67 skrev:

Det fins/fantes. De sitter ofte ikke nok fast, så de er blitt mindre vanlige.

HG sin er utvilsomt den beste, etter en Spuhr ISMS. Den er vel ideell, som den faktisk heter også

 

K

da må jeg vel bare gå for en som festes med bot forran, og heller lage meg en spesinøkkel for dette. LRD skinna så veldig ok ut. noen som har prøvd denne/tilsvarende?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Spuhr sin montasje. Der har jeg laget til en torx skrue (slipt hodet litt smalere) og nøkkel som jeg får festet den framre skruen på ,selv om kikkerten er montert i basen. 

Det fungerer bra og tar ikke lang tid å montere av og på , snakker to minutter.

Nøkkelen jeg har er en standard torx fastnøkkel  som jeg har bøyd lavere i 90 grader slik at den smetter inn under kikkerten.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
29 minutter siden, Elgjaeger skrev:

Våpensmia sin funker bra så langt, bruker skruehull som allererede er gjenget i kassa

 

Er disse i alle kassene?

Har forstått av tidligere tråder at noen må borre hull i kassen, mens noen har det fra før?

 

Falt for fristelsen og kjøpt en STR, men tenkte kjøpe skinne så jeg har når riflen er i hus.

Link to comment
Share on other sites

HG sin har huller (2) der det er hull fra før. Problemfritt. Det eneste er at tallene for diopterplasseringa, ofte er litt høye, eller parkeriseringa litt tykk, så litt fint sandpapir inni 11mm sporene, og kanskje et drag med ei fin fil over toppene av tallene (på noen kasser) må til for å skli den innpå.

Og nei, den sitter ikke godt uten skruer i kassa... Den sitter tydeligvis med en (jeg har mista en på den ene) skrue, men den sitter ikke uten skruer. Prøvd. Bruk momentnøkkel, skruene her er ikke solide, på noen av skinnene.

 

Skal det bli pent og bra, så legg arbeid i det, USO sin skinne lager en lavere montasje enn HG, og mer elegant, og nå lager Spuhr ei som er helt lik omtrent. Jeg ville kjøpt den, og heller krøpet til børsemaker for å få laget skrue- og pinnehull om det trengs. Noen (gamle?) kasser har alle 4 hullene som USO skinna trenger, men ikke de nyere, etter 2000 eller noe sånt - er ikke sikker om alle før har heller. Men til HG trengs det ikke. De hullene der er på alle kassene.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg gleder meg som en unge til å dra på banen med den, selv om den kommer med kort 308 løp til å starte med. Blir ikke mange skuddene med lett jaktrifle med kort og tynt løp før det er for varmt.

 

Bare for å være sikker, ligner Spuhr sin på USO eller HG skinnen?

Virker som hyggelig pris på Spuhr sin, men litt vanskelig å se ut fra USO bildene om de er like. Tips til steder å finne USO skinnen? Ser ut som den ikke produseres mer.

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Jeg har en slik. Sikkert ikke verdens beste men den har nå jort nytta for meg. Og jeg har faktisk bestilt meg en til.

https://www.game-on.no/no/umarex-v2-adapter-rail-11-21mm

 

Jeg har også en slik, og den funker topp - til 22LR. Kanskje også om man bare skal ha en lett kikkert på og unntaksvis. Men alle gangene jeg har prøvd den på 6.5 eller 308 har den sklidd. På 308Win falt den faktisk av.

 

HG skinne og ISMS. 200STR og March 5-40x56

IMG_0706.jpeg.f48a4fe244f52e27dd2a0e2277ce1956.jpeg

 

K

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, M67 skrev:

Jeg har også en slik, og den funker topp - til 22LR. Kanskje også om man bare skal ha en lett kikkert på og unntaksvis. Men alle gangene jeg har prøvd den på 6.5 eller 308 har den sklidd. På 308Win falt den faktisk av.

Den jeg har er kun brukt på 22 og med en meget tung kikkert. Den jeg har bestilt hadde jeg tenkt å bruke på 6.5x55. Får vel ha litt gjengelåsing under den eller bestille noe annet om den ikke sitter skikkelig.

Link to comment
Share on other sites

Alt sitter jo med 22LR. En gang jeg skulle skyte inn 22-settet med kikkert var det litt hektisk, men etter litt om og men fikk jeg skutt inn, og skutt en serie som bekrefta treffpunkt- den satt i innertieren. Da jeg løfta rifla for å ta den med meg falt kikkerten av - jeg hadde satt den oppå skinna, men ikke skrudd til...

 

K

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Frister med hel Spuhr montasje, men helt i startfasen og har en del pic ringer liggende. Spuhren er såpass dyr at jeg tror jeg går for en sånn når jeg vet hvilken kikkert jeg ender opp med, med mindre det dukker opp noe røverkjøp. Blir noe rimeligere kikkert nå en stund ihvertfall. 

Link to comment
Share on other sites

Er jo litt Rolls Royce løsning, og første pri er noe for å komme meg på banen med den. Kan jo som oftest gjøre det så dyrt man bare gidder.

 

Kommer med optilock skinne, men ser bare ikke poenget når man kan bruke picatinny eller ringer direkte i sporet. Kikkerten blir nok en SWFA 10x42 til jeg finner noe bedre.

 

Store hinderet er våpenkontoret, som ikke akkurat beveger seg veldig fort.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...