Jump to content

Skytesko for pistol (NSF)


Poacher

Recommended Posts

Vurderer å skaffe meg skytesko for pistol innen NSF.

Har vurdert Corami som vel er "Top of the line"? Men de koster litt mer enn det jeg egentlig er villig til å bruke på slike sko.

corami-pistol-st.jpg.af6e384607ddf5f789f30cf40292d8e9.jpg

 

 

 

Men har observert at noen bruker vektløftersko.

Noen som har erfaring med vektløftersko for bruk innen NSF. De MÅ gå gjennom utstyrskontroll på NM.

 

Ser at Adidas har flere forskjellige innen vektløfting, enkelte modeller til halve prisen av Corami.

What to do?

5943f4a74afcb_AQ3330_01_standard(1).jpg.1b7c4793435f58aa142fbc6f3077fc50.jpg

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Skjøttarstuggun skrev:

Når det gjelder sko til pistolskyting, er det viktigste at du selv tror at det hjelper deg. 

 

Joa, jeg vet :) Kan jeg "tjene" noen få poeng så er det verdt det. Pr.d.d så er ikke det fottøyet jeg bruker egentlig egnet. Følelsen av at jeg står å svaier pga myke joggesko. Derfor vurderer jeg å kjøpe noe som er egnet for pistolskyting

Link to comment
Share on other sites

Jeg har corami sko, jeg skyter DFS så jeg har en høyere utgave. Meget gode sko, stive og stabile, men jeg føler at jeg går nokså normalt i dem. For den utgaven jeg har fulgte det med såler i ulike tykkelser samt en kile man kan legge under sålen i hælen.

Disse er store i størrelsen

Edited by 1983
Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, Gorbag skrev:

Brukte dei på luft nm nå i år.

Var ikkje sånn at utstyrskontrollen gjorde noko test dei. 

 

Plutselig så er det en kontroll, og da er det greit at man vet de går gjennom.

Eller om man skulle "forville" til Swedish Cup eller et annet stort stevne i utlandet. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener å ha lest et sted at noen av Adidas sine løftesko er for stive og vil ikke bli godkjent ved en eventuell kontroll. 

Mulig jeg er på jordet, men tror det er lurt å sjekke litt :)

Mener kravet er at forfoten skal kunne bøyes 22.5 grader ved 15 newton eller noe sånt. 

Selv har jeg et par Inov8 Fastlift som jeg er godt fornøyd med, uten å ha prøvde noe annet. 

Har du en xxl i nærheten så pleide de å ha de der i noen helt jævlige farger, til under 1000 lappen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

For å oppdatere denne tråden litt. Vurderte i alle retninger om sko, da det jeg har brukt til nå ikke var egnet... Så er det meg og "Murphy's Law" om jeg hadde skaffet vektløftersko, så kan jeg være sikker på at i en kontroll så ville de bli underkjent. 

Var i kontakt med Bårdstu-blinken som importerer Corami. Han hadde igjen 1 par i str 43 som jeg håpet ville passe meg.

Avtalte å møte han da jeg var på stevne i Lillestrøm og det var den størrelsen som passet. De ble med meg hjem kan du si.

 

Om jeg skyter noe bedre? Kanskje ikke, men jeg føler selv at jeg står bedre enn jeg har gjort tidligere.

Link: Corami skytesko for pistol

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...