Jump to content

Walther LGR lekker luft. Rettelse...


stricken

Recommended Posts

Hei.

Har fått tak i en walther lgr til en rimelig pengene. Rent visuelt ser den meget bra ut. Ingen rust på løp, kolben er fin osv....

Men den lader ikke. Når spennarmen returneres for å "pumpe" trykk så slipper den all luften ut via løpet. Noen som vet hvor eg skal starte å lete etter feil og hvilke oljer/smørning som skal brukes på pankninger? Hvor kan eg kjøpe nye pakninger?

Edited by stricken
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg hadde noe av det samme problemet,  gikk til børsemakeren i drangedal, han skifta pakninger og noe han kalte sylinderen, jeg er ikke sikker på hvor den satt. det kosta  under 1500, og  jeg skøyt merkbart bedre etter mekkinga.  det er jo ikke sikkert det er det samme, men har børsa gått mange tusen potter så er det mulig det er dette

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

https://www.customairseals.com/product/walther-lgr-piston-seal/

http://www.waffencenter-gotha.de/shop/Ersatzteile/Luftdruckwaffen/HERSTELLER-MODELL/WALTHER/WALTHER-Luftgewehre/Walther-LGR:::11_12_614_307_562_500.html?MODsid=7790745559af4d049b3033bd75ccf8d2

 

Det har vært en god del demonteringsbeskrivelser med gode bilder på nett, men photobucket ghar sørget for at ingen av bildene er tilgjengelige lenger.

Angående pakningsbytte synes jeg å huske at det finnes to typer sylinderpakning på LGR, avhengig av alder, og at den ene er enklere å bytte enn den andre....

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Har ikke peiling på luftvåpen annet enn ett par knekkvåpen og ett komprimerings, men...

 

Hvis dette er ett våpen som komprimerer luft og den slipper ut luften under ladegrepet så høres det ut som avtrekker ventilen står åpen eller at en pakning i forbindelse med den er sprukket...

 

Hvis dette er ett våpen med spennfjær som skal skyve luften frem og ut under avtrekk så låser da vel ikke avtrekket fjæren i spendt stilling...

 

Ergo, det må i begge tillfellene være skitt eller noe galt der avtrekket spiller en rolle.

Hvis du er hobbymekanikker som meg, så tar du mange bilder mens du demonterer, da har du noe å se tilbake på når du begynner å plages med monteringen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 timer siden, Jegerbombom skrev:

Har ikke peiling på luftvåpen annet enn ett par knekkvåpen og ett komprimerings, men...

 

....Ergo, det må i begge tillfellene være skitt eller noe galt der avtrekket spiller en rolle.....

   

Drøy konklusjon når du ikke har erfaring med våpentypen eller har den aktuelle børsa foran deg!

Edited by evert
trykkfeil/autoskrivingstrøbbel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...