Jump to content

Er helstokk / Stutzen noe å ha?


Guest

Recommended Posts

Takk takk.....Ja dette er snadder, men vil nok bli "godværsrifle.
Jeg har hatt noen Ruger M77 opp gjennom åra + No1 og diverse håndvåpen fra Ruger, og har alltid ønsket meg en slik  ;) 
Stokkfasongen på M77 har alltid passet meg 100%, både vinkel og størrelse på pistolgrepet og kolbefasongen.
Det som skal gjøres før skytingen begynner er å fjerne bitte litt treverk i bakkant av tangen slik at den er frilagt i akterkant.
Faren for sprekk er tilstede på disse modellene.
I tillegg er det montert Timney avtrekk, så dette skal bli gøy :) 
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da har jaggu Magne Søilen klart å grave fram baksikte til rifla mi.
Slettes ikke verst med tanke på hvor få det nok er av de her i kongeriket, meget bra service !   :D
Forholdsvis enkel sak, skrudd fast, men en skal vel ikke forvente sølvlodding i denne prisklassen.
Men alt virker solid, og etter hvert skal det skytes inn på 40-50 meter som reservesikte.
Bladet er nedfellbart og justerbart.

CIMG2249.JPG

CIMG2250.JPG

 

CIMG2253.JPG

Edited by seawolf
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ingen ting å si på prisen i hvert fall og hadde den vært i 358 W ......ja hvem vet...

For øvrig har jeg fått skutt inn nytt sikte på min M77 International (sus over det navnet :) )
Det ble en Zeiss Conquest V6, 1,1-6x24, og det finns faktis våpensjapper som gir pristilbud under listepris ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

En stutzen til påske :-D

 

Kunne ikke dy meg da jeg så denne til salgs. Steyr Mannlicher

Mod. L stutzen. Kaliber .308, meteren lang, og 2,7 kg. uten kikkert. 

Original 1" Steyr svingmontasje fulgte med. Satte på en 3-9x40 Conquest jeg hadde liggende. 

Rifla ser nesten ikke ut til å være brukt i det hele tatt. Gleder meg til å få prøveskutt :wink:

IMG_20220408_122007.jpg

IMG_20220408_122038.jpg

IMG_20220408_122154.jpg

IMG_20220408_122300.jpg

  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kjapp tur på banen i dag. Bedding, frilegging av løp, pluss Loccktite på montasjeskruene hjalp. Samling på bildet skutt med varmt løp med noen rester av gammel hjemmeladd, som jeg faktisk ikke husker hva var :wink: Prøvde noen hjemmestøpte før det,  men de lå mer i minute of snusdåse. Uansett, lover bra, og skal forskes videre. 

 

 

 

image0.jpeg

image1.jpeg

Edited by Ruger #1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...