Jump to content

Barnes Match Burners 155gr

alovset

Recommended Posts

Jeg regner med Sauer150 mener 50gr 203B.

58gr N160 var standardladningen min når jeg hadde 30-06

Hvis du er veldig usikker på landingene bør du gå inn å sjekke ladedata selv istedenfor på er forum.  Norma.cc for 203B og Lapua.com for N160. Sammenlign med matchkuler med samme vekt.

Også kan du spørre om det er fornuftig å starte slik du hadde tenkt ut fra de data du har sammenlignet med. 

Dette er ikke surt ment, men gjør du det slik så lærer du mye mer

46 minutter siden, 1983 skrev:

Hvis du er veldig usikker på landingene bør du gå inn å sjekke ladedata selv istedenfor på er forum.  Norma.cc for 203B og Lapua.com for N160. Sammenlign med matchkuler med samme vekt.

Enig. Forum er siste plassen å starte sin ladekarriere. Bruk kun sikrekilder. Ladeboken, norma.cc, lapua.com, nosler og mange flere. Finner du ikke eksakt samme kule finner du er som er ganske lik i form og samme vekt og startet på startladningen.

Har sjekket alle nevnte sikre kilder og dannet ett bilde før jeg spurte her. Spørsmålet var ment som en siste kilde.

fullstendig klar over at man kan få mange rare svar på ett forum og ikke kan stole utelukkende på opplysninger.

Tror nok dere trygt kan regne @Sauer 150 ,som en sikker kilde når det gjelder ladedata.

Ellers er det forsåvidt et godt tips å sjekke flere kilder. I tillegg til Ladeboken,  norma.cc, lapua.com, så har jeg også hatt stor nytte av sidene til Nosler og Hodgdon.

Eller litt mer kjedelig. Følge en ladeoppskrift, med nøyaktig de komponentene som er brukt. Til en har fått erfaring nok, til å foreta kvalifiserte vurderinger av å bytte ut komponenter fra kjente ladedata.

• 2 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...