Jump to content

Beste Rifle i kal. 223


tknordal@hotmail.com

Recommended Posts

Nope. T3 en er et funksjonelt og greit våpen (Har et par selv). Remington er jeg noe mer skeptisk til, men er ok for alt jeg vet. Nå var jo utgangspunktet, slik jeg så det, helstål og treverk innenfor lavt budsjett. Jeg har sett for mye av eldre, skranglete og dårlig tilpassede repeterrifler fra Brno/CZ til at jeg vil anbefale noen å kjøpe dette, om en vil bruke de « ut av eska».

Edited by vavlo
Skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, nhd skrev:

Hvis jeg skulle vurdere å kjøpe brukt, måtte det være både meget lite/pent brukt og et kvalitetsvåpen. I tillegg måtte det kunne brukes slik det var.

Hvis jeg vil ha en Passat, kjøper jeg en Passat - ikke en Avensis som jeg så bygger om. Har aldri skjønt disse valgene.

Var knapt brukt detta våpenet her så synes at eg kan kosta på da såpass, ein god del nye rifle må jo beddast uansett er vel ikkje alle som er gjenga for lydempar heller men er vel ganske månge der fabrikken har gjort da. Får sjå litt korleis skytingå mi utvikle seg, like mykje bedre å skyta med 222/223 enn 6,5x55 og .308. Så ser ikkje vekk ifrå at da havne ei 223 rifla hos meg etter kvart kanskje ei tikka!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat solgt min Brno Fox .222 med snellert-avtrekk, enkel og heilt grei børse. Hadde en khales på toppen og demper, og med Fiocchi V-max går den noe så sinnsykt godt! Brukte den primært til predatorjakt, men det var aldri et problem å skyte ei stokkand i ny og ne når jeg var ute. Hodeskudd ut til 183 meter var ingen problem med godt anlegg og avstandsmåler selv om de fleste ble tatt på 50-75 meter da :P  Har absolutt ingen problemer med å anbefale ei Fox om budsjettet ikke er all verden, selv kjøpte jeg den mens jeg gikk skole. De har selvsagt sine skavanker og irritasjonsmomenter ei dyrere børse ikke har, men det er jo også derfor slike børser koster mye mer :) Kjøpte børsa for 1000kr + kapping og gjenging 1500kr, demper til 1500kr, da hadde jeg enda 12000 kr igjen å handle for enn om jeg feks skulle hatt en x-bolt..

Link to comment
Share on other sites

Får håpa eg og blir fornøgd då, har ein 3-9x40 som børsisen skulle skru på til meg, skal prøva ho meir når eg får ho igjen med 52 gr sierra matchking. Einaste levande eg har skåte til no med foxen er 2 gjese med denne kula her, flata rett ut begge to. Er vel mest berekna til blink men var bra virkning, bedre enn med 6,5x55 var i fjor august/september ein gong.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...