Jump to content

dynamisk klubb


telum

Recommended Posts

Jag vill komma igång med dynamisk skyting och behöver tips om bra klubbar i min närhet (Ski). Eftersom jag jobbar i Oslo kan även klubbar där vara av intresse.

På dssn.no finns en lista över klubbar, men är alla de verkligen aktiva? Tex står Ski pistolklubb med där, är de aktiva inom DSS (med träningar etc)?

 

Det är i början bara aktuellt med pistol.

 

Tack för svar.

Link to comment
Share on other sites

Ski PK har en elendig (tilnærmet ingen) nettaktivitet, men jeg tror det er nok aktivitet på banen. Ellers er det Moss PK og OKTS i Oslo som er nærmest oss, begge aktive. Jeg bor altså like i nærheten av deg og gikk for OKTS, men melder meg nok inn i Ski etter hvert for å bruke banen der på godværsdager.

Link to comment
Share on other sites

Var tränar SKI dynamiskt? Det ser mer ut som att de 'bara' har en vanlig bana. (jag kommer nog bli medlem där för att kunna träna stationär skjutning ...)

Moss har jag tittat på, lite långt att åka kanske men det kan det vara värt.

OKTS ser jag har felttrening i Losby, men var tränar de dynamiskt? Kongsvinger? Hulen?  De verkar hyra in sig på flera banor ..

 

Det ser ut som att jag kommer att bli medlem i flera klubbar, men det gör inte så mycket

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

På May 08, 2017 den 18.29, tiders skrev:

 

Fullstendig off topic, men jeg likte skille stasjonær og dynamisk. Er dette uttrykk som er i allment bruk?

 

Nej, det var bara något jag hittade på.
Som motsats till dynamisk är kanske statisk bättre, men jag tyckte stationär var mer beskrivande.

Link to comment
Share on other sites

På 5/9/2017 den 20.41, telum skrev:

 

Nej, det var bara något jag hittade på.
Som motsats till dynamisk är kanske statisk bättre, men jag tyckte stationär var mer beskrivande.

 

Statisk var bedre. Statisk og dynamisk. Nå må vi bare få solgt inn dette til Norges Skytterforbund :)

Link to comment
Share on other sites

På ‎11‎.‎05‎.‎2017 den 20.17, Tor87 skrev:

Ski PK skyter på Bekkevar. Satelittbildet på google maps viser banen ganske greit, en vanlig overbygd standplass for "stasjonær skyting" og et hjørne for dynamisk med sikker bakgrunn for litt større pekevinkler. Veien inn er stengt med bom som medlemmer kan få nøkkel til. Har bare vært der én gang selv.

 

Jag besökte Ski PK i helgen. Träffade några trevliga personer som visade runt lite. Ser bra ut.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, tiders skrev:

 

Statisk var bedre. Statisk og dynamisk. Nå må vi bare få solgt inn dette til Norges Skytterforbund :)

 

Godt de byttet navn til dynamisk for noen år siden da... Ellers hadde det jo blitt praktisk og upraktisk skyting... xD

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

21 timer siden, tiders skrev:

 

Nå må vi bare få solgt inn dette til Norges Skytterforbund :)

Skytingen var godkjent hos NSF, men hadde noe begrensninger. :( Etter at denne skytingen fikk godkjent eget forbund, er det ikke behov for NSF sin godkjenning.

Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, Geco5 skrev:

Skytingen var godkjent hos NSF, men hadde noe begrensninger. :( Etter at denne skytingen fikk godkjent eget forbund, er det ikke behov for NSF sin godkjenning.

 

Det jeg mente var at vi må ta i bruk statisk skyting som begrep, på samme måte som DSSN driver med dynamisk. Ord har makt. Når nye lover skal vedtas er det viktig å ha dette i mente... 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, tiders skrev:

 

He he, eller da det het stridsskyting... 

Navnet var hårreisnde, men levde likevel godt med det i flere ti-år. Værst var det i begynnelsen. Det var mye "skulig", fra baneskyttere og det ble fortalt mange røverhistorier og merkelige rykter. Og da en Nynasisst (E.B) fra Vestfold, sto frem i Drammens Tidene opplyste at de hade 400 mann som drev våpentrening, ble det værre. Mange som trodde at nasistene fikke sin opplæring i SSL. Men, selv det "blåste over".

Link to comment
Share on other sites

15 minutter siden, tiders skrev:

 

Det jeg mente var at vi må ta i bruk statisk skyting som begrep, på samme måte som DSSN driver med dynamisk. Ord har makt. Når nye lover skal vedtas er det viktig å ha dette i mente... 

Kan ikke si at jeg synes værken dynamisk, eller praktisk er så giode navn heller. :( Men, det er jo bedre enn S.S. :) Uansett  - så har dette lite å gjøre med aksept fra NSF.

 

Så teksten ble endret noe. De klubber som bedriver denne skytingen, er da medlemmer av DSSN.

Edited by Geco5
Link to comment
Share on other sites

Det er en god ting at man får luket ut de med gal motivasjon. Man vil vel aldri kunne forhindre at det ikke kommer idioter inn døren sammen med alle andre. Men vi må bare være oppmerksom på at de vet hvor døren er. 

 

Mitt poeng var at i fremtiden kommer det forsøk på restriksjoner på denne sporten. Ved å dele skyting inn i dynamisk og statisk sier vi at alt er skyting, men det er litt forskjell i utføringen. Noen krefter i politiet mente vel ved siste runde at DSSN var noe nymotens useriøst opplegg som tiltrakk seg personer med tvilsom seriøsitet. Men ved å omtale alt som skyting skaper vi et felles rom. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg heller mot at vi skal kalle alt dette for sportsskyting. Enten en ligger på magen og skyter på 100 meter i V65 i DFS eller en deltar på et stevne i DSSN, driver en med sport, og det er det vi trenger å understreke.

Sportsskyting i motsetning til tullskyting/plinking.

Link to comment
Share on other sites

Enig med du. Jeg sier at jeg driver med jakt og skyting. Hvis noen spør om hva slags skyting svarer jeg sportsskyting. Det er jo selvfølgelig blank løgn, for jeg har jo ikke tid til noen av delene. Men de få som kommer med oppfølgingsspørsmål spør som regel: "Pistol da eller?" hvorpå jeg svarer "Ja, og rifle og hagle". A

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...