Jump to content

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg var på min første orrfuglleik sist helg. Veldig morro!
Til helgen skal jeg ta med min datter på det også og lurer på om noen har tips til hvordan jeg kan få fanget det hele på film.

 

Jeg filmet jo sist helg, men med mobil - og da var det i grunn kun lyden jeg fikk med. Her kan dere se / høre hvordan det var:
Orrfuglleik under stjernehimmelen

 

De startet allerede ved 3-tiden og da var det helt mørkt. Etter hvert så jeg jo hanene på myra, men jeg skulle gjerne fått det på film også :)

 

Mvh
JegerStine

 

Link to comment
Share on other sites

De spiller gjerne til lenge etter at det har blitt lyst, så det kan være at det bare er å vente til du får lys nok. Jeg har aldri gidda å styre med å ut mens det er mørkt, og har fått med meg både orre- og tiurleik mange ganger - dog stort sett før "filme med telefonen"-tida. Må snart få med ungene ja - det er en god ide. 

 

Men de var med her: 

 

 

Dette var jo midt på dagen, og super ad hoc. Gikk på dem, og så på ei stund før jeg løp til bilen og henta kamera, da var bare en igjen. Det er nok greit med et bedre kamera enn mobilen. Kan være nyttig med litt zoom, og et stativ er å anbefale.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...