Jump to content

Burris XTR ii 5-25x50 eller vortex viper pst gen 2 5-25x50?


hauke16

Recommended Posts

  • 11 months later...

Har burrisen og er fornøyd. Men: Lyset tok kvelden, og siktet måtte da inn til forhandler via utsalgssted. Schou - som er forhandler - brukte hele februar og hele mars på å finne ut at de ikke klarte å fikse siktet. Jeg fikk da et nytt i posten. Jeg brukte mye tid på å ringe og purre før de fant ut hva de skulle gjøre. Det burde ikke ta så langt tid, særlig ikke utenfor sesong. Mistet nesten hele feltsesongen, og det hadde jeg ikke trodd. 

 

Kanskje jaktfall med sine Vortexer har bedre koll på garantien. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Burris XTR II 5-25 er uten tvil det siktet som gir mest og best optikk for pengene på markedet PR dags dato.. 

På 15.5.2018 den 16.51, smaug skrev:

Vortex har ccw mens Burris har cw. Må si jeg likte zero stop'en til Burris. Hvordan de er over tid aner jeg ikke. Min Vortex venter enda på rifla.

Burris har CCW tårn ..

 

4 timer siden, Salty_viking skrev:

Hadde burrisen og den funka greit den. Du får det du betaler for, og litt mer. Kvalitet var helt ok på lav x men ikke så  ra på maks. Jeg bytta til slutt til vortex og er mer fornøyd med det. 

Har samenlignet XTR II med både Razor gen I..Razor Gen II samt PST pluss en mengde andre sikter både dyrere og billigere..og min subjektive oppfatning er at, Burris XTR II er mye bedre optisk enn både Razor Gen1 og PST.. han som var eier av Razor Gen 1 trodde linsene på Vortex kikkertsikter var skittene fordi forskjellen var så stor.. 

 

jeg vet om minst 15 stk som tidligere har vært brukere av Vortex som nå bruker Burris XTR II og er fornøyd med valget.. men jeg skyter også med en del som har Vortex og er fornøyd med sine valg.. så det beste en kan gjøre er å se selv og gjør seg opp en mening basert på egen erfaring og ikke hva andre mener..

 

 

Link to comment
Share on other sites

7 minutter siden, Sunnmøring skrev:

Burris XTR II 5-25 er uten tvil det siktet som gir mest og best optikk for pengene på markedet PR dags dato.. 

Burris har CCW tårn ..

 

Har samenlignet XTR II med både Razor gen I..Razor Gen II samt PST pluss en mengde andre sikter både dyrere og billigere..og min subjektive oppfatning er at, Burris XTR II er mye bedre optisk enn både Razor Gen1 og PST.. han som var eier av Razor Gen 1 trodde linsene på Vortex kikkertsikter var skittene fordi forskjellen var så stor.. 

 

Det kan godt hende. Det er absolutt en god kikkert. Jeg har ikke erfaringer med pst og razor g1. Jeg bytta til razor g2 og der kan den ikke sammenlignes, g2 er mye bedre og mer praktisk (hvis en ikke bryr seg om vekt). I tillegg er ikke pris spriket på de så stort lengre. Jeg fikk den ny for 15000 via vortex. Kan få 3-18x50 for rundt 17 000 tror jeg. 

Link to comment
Share on other sites

På 21.5.2018 den 12.24, Sunnmøring skrev:

Burris XTR II 5-25 er uten tvil det siktet som gir mest og best optikk for pengene på markedet PR dags dato.. 

Burris har CCW tårn ..

Det er feil på siden til Jaktdepotet altså?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...