Jump to content

Recommended Posts

På 23.6.2020 den 15.26, vannebo skrev:

Bra dette @vwhotrod, mer mobil enn blasern (?) du hadde med i fjor :)  Var vel deg jeg snakka med på tur inn veslsvartdalen i fjor? Skitt jakt

Ja den er vesentlig lettere og god å skyte med:-) Er vel ca 1,5 kg spart.. Ikke noe å si på presisjonen heller, så dette blir bra! 

Ja stemmer det:-) Skal du på jakt i år også? Fikk kalvekort på dalsida øst og så ble det simle og kalv fra grunneieren på Sunndalen. Så da håper jeg det blir kuler i lufta og mange fine turer!

• Like 1

Mye å se fram til da :) Ikke fått tak på noe kort enda, men det bruker som regel ordne seg på et vis. Dukker vel alltids opp noe etter hvert evt, så er bare å pakke sekken og være i angrepsposisjon.

• Like 1
  • 1 month later...
On 11/9/2017 at 3:48 PM, Påsan said:

Ikke testen annet enn under praktisk jakt. Må si jeg trives særdeles godt med rifla, og den skal få henge over skuldra mi i mange år.

Prøvde forresten litt ladninger før elgjakta startet. Svært overraskende syntes jeg var at det samlet dårlig med 150 grs Barnes TSX, men utenom dette går det bra med alt annet jeg har matet den med.

Jeg har montert en Zeiss HD5 2-10x42 og en liten Hausken-demper. Balansen i rifla ble veldig god med 200 gram ekstra i front.

11-tagger.jpg

Min 308 skyter mye bedre med 165gr kuler enn 150. Den samler bra med GMX 165. 

On 11/11/2017 at 11:33 PM, hunter boy said:

Flott og lett rifle som ser ut til å levere det den lover. Men fryktelig irriterende at den har "remington-style" type sikring som kun sperrer avtrekket og plastikk boltmuffe.

hvordan oppleves presisjon med 5-skudds samlinger, noen som har testet? Liten betydning for egenskaper knyttet til jakt, men morro å høre om den tåler noe varmeskkyting.

Jeg skyter 20-25 når jeg gjør ladestiger. Ikke noe problem med presisjon når den går varm. 

• 5 weeks later...
19 hours ago, Torf said:

Er ikke det litt slakk ladning med Barnes 168gr med tanke på ekspansjon?

Jeg får 800ms med 45gr N150 i ei 60cm pipe.

Testet på plass der jakta skal foregå i dag med labradar. 
Ttsx 168 ligger på 802 (ett skudd bare) og gmx 165 ligger på 820+. 
Eld M med 44.1gr klokket in på 815 i dag.
Må være rask pipe på Barretten. 

Har med 20+ skudd av hver sort, ttsx samler bedre, men gmx er grei nok. 
Hvilken passer best med givne hastighetsdata for elgjakt? 
Ttsx slår 1cm høyere på 100m, så det går greit å veksle. 

Edited by Austergården