Jump to content

Te Titan vs Hausken JD184


Elgjaeger

Recommended Posts

Vet ikke. Jeg fikk info av en som forhandler og har et nært forhold til Hausken. Han sa at etter å selv ha jaktet ett år med Svemko så var han ikke i tvil. Hans eneste ankepunkt var at han hadde dobbelt så stor fortjeneste på Hausken som på Svemko.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
På 24.4.2017 den 17.01, Elgjaeger skrev:

Svemko ser jo veldig bra ut på papiret, hadde vært interessant å fått erfaringer med "Short" modellen mot JD184. Jeg har både JD 184 og 224 dempere og synes 184 er minimum mhp demping. Samtidig er jeg ute etter en lett demper for den korte .308 w rifla.

 

Etter at svemko greide å lage modul til 8 mm ble det en hunter short på meg. Har fått testet den på vekta og på bane. Vekta stemmer med reklamen, noe som ikke alltid er tilfelle. På banen føltes demping av lyd og rekyl mye bedre enn min JD 151. Børsa blir ca 2 cm lenger og lengden på demperen minner om lengden på JD 184, men den ser smekrere ut i og med at diameteren er mindre. Finishen og designen er strøken og jeg synes demperen ser riktig så lekker ut, i den grad en lyddemper kan kalles lekker.....:$

Konklusjon: Strålende fornøyd. Så fornøyd at JD 151 fort vekk kan havne på finn.no.

Link to comment
Share on other sites

21 timer siden, Oddinge skrev:

Bilde av de to ved siden av hverandre hadde jeg satt pris på Swift. Lurer på å bytte ut min jd151 med hunter short?

 

Her har du bilde av de to ved siden av hverandre. Jeg har prøvd å plassere de slik at de viser byggelengde og tok utgangspunkt i magebeltet på demperne. Jeg lot meg rive med og bestilte også en gummiforing som i følge reklamen skal gjøre det enklere å bære våpenet i tett vegetasjon. Er ikke helt sikker på nødvendigheten av denne, men den sitter der foreløpig. Jeg føler at jeg har fått mer demper nå enn med Jd151 og er som sagt fornøyd.

IMG_0126.JPG

IMG_0127.JPG

Edited by Swift
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har 14x1 gjenger på begge riflene mine og bruker 8 mm dempere på både 6,5x55 og 8x57JS.

På 6,5 sitter det en a-tec hertz og på 8x57 sitter det nå en hunter short. Alle de tre demperne passer om hverandre så jeg kunne vel egentlig greid meg med en demper siden jeg bare får skutt med et gevær av gangen. Beholder Hertzen og Hunter short, så har jeg en til hver... og selger Hausken på finn.no, hvis noen vil ha den.

På mine gjenger har dette ikke vært noe problem og gjengingen er utført av to forskjellige børsemakere. Det virker på meg som om demperprodusentene og børsemakerne har blitt mer standariserte med tanke på gjengedimmensjoner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...