Jump to content

Verdi på Winchester rifle


Winchester 1

Recommended Posts

Hei. Jeg har er en meget sjelden Winchester rifle som jeg vurderer å selge. Men er usikker på hva den er verdt.                                                                                              Min far kjøpte denne ny i 1979 og det er blitt skutt kun 5 skudd totalt.                                                                                                                                                             Relatert til noe annet enn Winchester noensinne har produsert, så er dette er en Winchester Model 777 SPRG , og er produsert kun i 1979/80.                                       Det ble bygget av Nikko i Japan i 1979-1980 og var til salgs i Østerrike, Tyskland og de skandinaviske landene.                                                                                       Og bare 3 stk ble levert til Usa. Det ble bare laget kun 1000 stk derav kun 250 stk med cal 30-06.

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hva den kan være salgbar for ? eventuelt teknisk verdi. Våpnet er 100 % strøkent

img_3112.jpg_thumbnail0.jpg

img_3106.jpg_thumbnail0.jpg

3047.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eksport over dammen lar seg vel ikke gjøre uten at vinninga går opp spinninga, ser jeg for meg. Ville tippet at salgspris her på berget er nærmere 5 enn 10 lapper. Modeller i begrenset opplag ser ikke ut til å være noe spesiell greie her til lands. Har sett denne modellen ved et par anledninger på banen. Var også en med på jakt for noen år siden som hadde en slik. Finnes vel en og annen rundt. Kjenner ikke modellen i detalj, men er ikke dette ei nok så ordinær boltrifle med litt ekstra finish.

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde et par nye slike i våpenbutikken jeg hadde ekstrajobb i ca 1980. De var utrolig tungsolgte. De er en tung klumpete kopi av Schultz&Larsen 60-serien og Mauser mod 77 ( mulig 777 kommer herfra) Det stod en slik på finn for en stund siden for under 5k. Husker jeg gliste godt da jeg så den og grøsset litt. Importør var Winchester Norge AS (!).

Tror ikke det er noe samlerverdi på denne i Norge. De Winchestersamlerne jeg kjente ville ikke vite om denne eller de daværende pushfeed m70'iene.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Den blir nok ikke godtatt som en ekte Winchester av norske samlere da den er produsert i Japan (Miroku?). Kanskje litt provinsielt når en ser hva de er villige til å verdisette den til i Junaiten? To års produksjon og 200 eksemplar i 30-06. Kanskje det ringer en bjelle for andre?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Er du sikker på at det ikke er samme våpen, og samme selger, @32-40 Win.? Opplysningene ser hvertfall ut til å være hentet fra denne tråden.

 

38 minutter siden, 32-40 Win. skrev:

 - en svett Bushnell, -

 

 Jeg har visst fortsatt 3 - 4 slike sikter liggende i garasjen et sted. Kjøpte mange på salg først på 80-tallet. De var meget robuste, og holdt treffpunktet, sjøl om det så ut som om okularet var i ferd med å falle av. Optisk sett var de fullt på høyde med 2 colaflasker, lagt etter hverandre.

 

Dette våpenet er jo pent, men ikke mer dekorativt enn tilsvarende pyntede våpen som Heym SR-20, Zolis kopi av CG 1900, Sauer 3000/CG 90 etc.. 12 store er nok minst det dobbelt av hva jeg ville gitt, hvis jeg var ute etter noe slikt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...