Jump to content

.30 Lapua Scenar 155 grs


vwhotrod

Recommended Posts

Landrø er vel greiest, men ca alle har vel 155gr Scenar. Gode treningskuler i 308, det blir ei lang liste du. 155gr Scenar er iallfall på den, og kanskje en av de som gir best ytelser allround, så det er ingen grunn til å lete så mye.

Despoten har jo Nosler CC og de er kanskje noe billigere, om en vil spare noen kroner.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Både Lapua Scenar 155grs og Nosler Custom Competition 155grs er veldig gode i .308win. Jaktdepotet har vel hatt rimelig god suksess med bulk pakke på 1000 kuler med Nosler CC, for en ganske rimelig penge. Nosler CC, er nok i forhold til Lapua Scenar noe ujevnere i støyp og finish, enn sine Finske konkurrenter. Jeg lader og skyter med begge nevnte, og det er lite å utsette på egentlig. Lapua, som de fleste andre kuleprodusenter med respekt for seg selv, Jar veldig gode kuler til langhold i 168grs, de er vel i sannhet noe av det mer presise med de rette ladningene i .308win.

Edited by Generaldfeld
Link to comment
Share on other sites

Jaktdepotet har Nosler CC 155grs i bulk 1000 pakke til 2950.,

Når jeg handlet den pakken sist gang kostet den 2290., pluss frakt, som var en fantastisk god pris. Jaktdepotet har Forøvrig Lapua Scenar L 175grs  i bulk 1000 pakke til kroner 3000., som må sies og være veldig billig! Lapua Scenar L 155grs 100 pakke koster kroner 300., mens Lapua Scenar 155grs 100 pakke koster kroner 251., 

Jeg må selv snart ha en ny bulk pakke, og da velger jeg kanskje Lapua fremfor Nosler, kanskje...

Link to comment
Share on other sites

Lapua-prisene som står i nettbutikken til JD er neppe oppdatert. Det er "bestillingsvare" =tomt. Slik har det vært en god stund. Når neste ladning kommer, kommer det trolig også en ny pris. Dette gjelder sikkert ikke minst amerikanske komponenter, som for tiden er "bestillingsvare".

Hvis du er åpen for annet enn matchkuler, har schou relativt rimelige kuler fra sako og s&b

http://schouvapen.no/produkter/ladekomponenter/kuler/sellier---bellot/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...