Jump to content

Bella Cola Brithish Colombia


tiur666

Recommended Posts

Hei

 

Jeg og jr  har planer om en tur til Canada i sommer . Vi lander i Calgary den 21.7 plukker opp en leiebil og farter rundt i BC fram til hjemturen fra Vancouver 5. august .

En av stedene vi har fått tips om er Bella Coola ved Stillehavskysten. Er det noen av Kammerets medlemmer som kjenner til området så setter vi stor pris på alle råd og tips.

Vi ser for oss å stort sett bo i telt , har noen kontakter på fiske  hittil men tar gjerne imot reisetips og gode råd for en flott opplevelse i Canadas Villmarker.

Eneste aktivitet som mer eller mindre er bestemt er en dag med Hvit Stør fiske i Fraser River:)

Vi har aldri vært der borte før så alle råd mottas med takk:)

 

Link to comment
Share on other sites

Fiske har jeg ikke peiling på, men tillater meg å gi noen enkle tips om andre opplevelser.
Jeg ville tatt meg tid til en tur innom Barkerville. Gammel gullgraverlandsby som er utrolig bra bevart. Litt nord-øst for Prince George (om jeg husker rett). Besøkte stedet for maaaaange år siden og om det fortsatt er i samme tilstand så fortjener det et besøk.
En tur innom noen av nasjonalparkene øst i BC hører med. Da kan man også gjøre det til en rundtur innom Banff og Jasper i Alberta. Nyyyyydelig område.
Vancouver Island er også verdt et besøk. Dessverre matcher ikke tidspunktet med RCMP sin oppvisningsturne, for den er helt sikkert verdt å se/høre.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Ser at innlegget er gammelt, men, som historie interessert - er Bella Cola fascinerende !

Gammel norsk innvandrer koloni.. med veiforbindelse etter mange år.

Varme kilder og vakker natur, samt en overflod av Grizzly Bjørner!

Ble det noe av besøket ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...