Jump to content

Forslag til Grovfeltlading for 9mm Pardini GT9 6"


TheEdge

Recommended Posts

Noen som har forslag til kuler og fine ladinger til 9mm Pardini GT9  6" der man ikke tar hensyn til faktorkrav? Altså til grovfelt/grov baneøvelser.

Har ikke gått til innkjøp av grovpistol, så bruker foreløpig Pardini gt9 6" 9mm også i grovklassen, men fabrikksammo er gjerne unødvendig hissig for grovskyting.

Skulle da gjerne hatt noen fine ladinger med god presisjon og lite rekyl for å minske litt på ulempen man har i forhold til .32 skytterne.

Noen erfaring med forskjellige kuler til Pardinien? (Bly/hi-tek/sintermetall/cmj osv)

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Driver fraktisk med samme prosjektet selv :) 

Kjøpte min første presse for et par måneder siden spesifikt for å lage grovladninger.

Har skjedd flere ganger at jeg fyller milfelt løypa bortsett fra enhånds, så trenger å bli bedre på enhånds med milpistolen. Tenker å trene dette ved å skyte banegrov (hurtig grov og VM grov) med militærpistolen. Har også et mål om å skyte meg opp i (minst) B i alle NSF-øvelser, men er kanskje litt hårete mål å skulle rekke fem skudd på seks sekunder i hurtig.

Bruker svelgen 125 grains kuler. Har ikke fått testet så mye enda, men ser ut til at jeg trenger 3.3 grains N320 for funksjonering i min Sig P220. Patronlengde er 28 mm.

Skal prøve å få tak i en krono for å teste faktor. Kommer også til å prøve å få testet presisjon i skrustikke. Kommer til å lage en rapport når jeg er ferdig, men kan ta litt tid.

Link to comment
Share on other sites

Ok, blir spennende å se resultater. Har lurt på den kula fra svelgen ja, men de er tomt. Har N320 krutt ja. Har selv skutt fullt i milfeltløypa med pardinien, og rimelig bra i grovfelt, men har jo ikke sjangs mot .32 skytterne i hurtig og vm program i grov med den, den blir litt for hissig til spesielt hurtig enhånds. Men hvordan er rekyl og munningsvipp med den ladingen du har testet?

Link to comment
Share on other sites

Fungerer fremdeles med 3,5 grain N320 i min gt9, men nøyaktigheten går nedover. Det blir vanskelig å slå folk som skytter med .32 med 8 eller 10 sekunder i felt, kommer også an på størrelse av figurene. Nais grov går fint, siden da må du minst bruke 9mm og da skytter alle med 1 hånd.

Link to comment
Share on other sites

43 minutter siden, Nellik skrev:

Fungerer fremdeles med 3,5 grain N320 i min gt9, men nøyaktigheten går nedover. Det blir vanskelig å slå folk som skytter med .32 med 8 eller 10 sekunder i felt, kommer også an på størrelse av figurene. Nais grov går fint, siden da må du minst bruke 9mm og da skytter alle med 1 hånd.

Hvilke kule bruker du da? Svelgen 125grain?

Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, Nellik skrev:

Fungerer fremdeles med 3,5 grain N320 i min gt9, men nøyaktigheten går nedover. Det blir vanskelig å slå folk som skytter med .32 med 8 eller 10 sekunder i felt, kommer også an på størrelse av figurene. Nais grov går fint, siden da må du minst bruke 9mm og da skytter alle med 1 hånd.

Og på seks sekunder blir det enda verre. Men vi kjører konsekvent stående fri på sekssekundersstandplassene, så da kommer selv vi Glockskyttere i mål! I grovøvelsene kan du jo bruke anatomisk skjefte, men det er kanskje vanskelig å finne til GT9? Det kan jo tenkes at http://www.precisiontargetpistolgrips.com kan hjelpe deg.

Link to comment
Share on other sites

Bruker Magma 125 gr TC blykule i både Pardini GT45-9 og Glock 19. Med 357 kalibrering har jeg aldri hatt problemer med blying eller dårlig presisjon. 

 

Med 4.0 gr Universal Clays holder man faktor med godt mål. Prøvde å lade 105 swc men de gikk ikke i Pardinien da de ble for korte, og de matet ikke. Samme resultat med 125 RF revolverkule. Begge sistnevnte gikk greit i Glocken. Den mater jo alt! 

Link to comment
Share on other sites

14 timer siden, Sniper-Arne skrev:

Bruker Magma 125 gr TC blykule i både Pardini GT45-9 og Glock 19. Med 357 kalibrering har jeg aldri hatt problemer med blying eller dårlig presisjon. 

 

Med 4.0 gr Universal Clays holder man faktor med godt mål. Prøvde å lade 105 swc men de gikk ikke i Pardinien da de ble for korte, og de matet ikke. Samme resultat med 125 RF revolverkule. Begge sistnevnte gikk greit i Glocken. Den mater jo alt! 

Takk for tips.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På 9.5.2017 den 19.43, viper_block_50 skrev:

Hva slags løp har du i din GT9?

Det som er laget for blykuler eller mantlede kuler?

Litt usikker på hvordan jeg ser forskjellen. Bestilt ikke spesifikt hverken det ene eller det andre så går uitfra at det er laget for mantlede

Link to comment
Share on other sites

20 timer siden, Erlend Meyer skrev:

I min CZ har jeg fått gode resultater med 105Lee. Absolutt verdt å teste de om de vil mate.

 

Har 105gr lswc til revolver, men dog i .358 kalibrering. Vet flere som har mateproblemer med 105gr kulene i pardinien.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
På 27.4.2017 den 19.31, Sniper-Arne skrev:

Bruker Magma 125 gr TC blykule i både Pardini GT45-9 og Glock 19. Med 357 kalibrering har jeg aldri hatt problemer med blying eller dårlig presisjon. 

 

Med 4.0 gr Universal Clays holder man faktor med godt mål. Prøvde å lade 105 swc men de gikk ikke i Pardinien da de ble for korte, og de matet ikke. Samme resultat med 125 RF revolverkule. Begge sistnevnte gikk greit i Glocken. Den mater jo alt! 

Hvor dypt setter du 125gr tc i 9mm?  Hodgdon bruker 1,125" COL på 125gr LCN i deres reloading data..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
På 5/12/2017 den 23.52, Erlend Meyer skrev:

I min CZ har jeg fått gode resultater med 105Lee. Absolutt verdt å teste de om de vil mate.

 

Ser for meg at lette kuler er veien å gå om man ønsker en redusert ladning for å bruke militærpistolen i grovøvelsene ja.  Antagelig langt å foretrekke fremfor "normale" kuler i lav hastighet, man kan få stabiliseringsproblemer av slikt.

Men det vil jo selvfølgelig variere med forskjellige piper, 9x19 leveres jo med alt fra 1:10" til 1:32" riflestigning og en drøss med riflingsprofiler.

Edited by evert
skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

105gr Lee kan være krevende å få til å fungere skikkelig vertfall i en 1911 med delt materampe, har såvidt prøvd en 90gr kule fra Lee i min spes.pistol, funksjon var topp, men ikke like god presisjon, her snakker vi om faktor rundt 85. Vil tro at man må skifte rekylfjær om lette kuler skal være realistisk i ett våpen med relativt tung sleide. Vil tro at det skal gå an å få til noe med rundt 2,2gr N310 og 90gr kule. Patronlengde kort, vil anta rundt 27mm, uansett ingen atombombe dette. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...