Jump to content

"1911" til sivilpistol klasse 5


bagde

Recommended Posts

Ser det er blitt noen 1911-varianter i 22lr å velge mellom; fra Sig, GSG, Colt, og sikkert flere (til og med Nighthawk har jeg hørt).

Noen som har noe å si om hvilken av disse som "går best" i sivilpistol? Dvs hvilken som er minst sannsynlig å stoppe opp underveis? 

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt 1911 variant, men Ruger 22/45 har 1911 Grepsvinkel. Ellers er den jo litt annerledes, ikke like "tøff". 

Jeg har gjort noen småting med min, men den har fungert feilfritt så langt (er ikke skutt veldig mye med enda). Har intrykk av at om du bruker f.eks CCI Minimag o.l så blir det mye mindre funksjonsfeil.

Link to comment
Share on other sites

31 minutter siden, Wubbern skrev:

Ikke helt 1911 variant, men Ruger 22/45 har 1911 Grepsvinkel. Ellers er den jo litt annerledes, ikke like "tøff". 

Jeg har gjort noen småting med min, men den har fungert feilfritt så langt (er ikke skutt veldig mye med enda). Har intrykk av at om du bruker f.eks CCI Minimag o.l så blir det mye mindre funksjonsfeil.

Jeg har en sånn jeg også, mitt inntrykk er vel at den virker mye bedre med alt annet enn CCI og TopShot. Fungerer smertefritt med all Eley og SK ammo iallefall, typ 100-vis av skudd uten noe feil. CCI er to stopp per magasin ca. Iallefall om den ikke er klinisk ren, steril, og nyolja med Mobil 1.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Derav spørsmålet: er det noen som vet om  noen av 1911 22ene er mer pålitelige enn andre?

Har gått ett eneste stevne i klasse 5 uten en eller annen form for tull, og det var NM i 2010. Men da var den nypussa, polert og finoljet som den aldri har vært.

Her om dagen fikk jeg en ny colt gold cup 22 i hendene, og kjente havesyken kom sterkt. Men ruger 22/45 ser artig ut den og, mange spreke varianter ute i det store Internett ihvertfall. 

Link to comment
Share on other sites

Ble anbefalt den korte GSG'en av en som hadde den. Han mente kortere sleide (mindre masse) var mer 22-vennlig enn en full lengde 1911. Kjøper forsåvidt den forklaringen men synes designavdelingen til GSG kunne gjort en bedre jobb med det ytre...

G2210GSG9-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

19 timer siden, S.Arnesen skrev:

Nå har visse påstått at sig sine 191 22'r er litt bedre enn di fleste, om det stemmer eller ei vet jeg ikke. Men det som dog stemmer er at både sig, colt og gsg blir laget av gsg i tyskland. Det er vel ett merke til som blir laget der...

Colt er vel laget av Walther/Umarex.

Chiappa har jo en 1911 i .22LR, så den på standen til Oslo skytesenter på camp villmark i år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...